Zaměření svých řešení Infor CloudSuite na různé druhy průmyslových odvětví a SMB podniky, orientaci na cloud nebo zájem o nové prodejní partnery. To jsou hlavní oblasti, které na své každoroční konferenci, letos konané pod hlavičkou Inforum 2015 v Paříži vyzdvihla společnost Infor.
Na úvod pro osvěžení paměti – společnost Infor před více než deseti lety shromáždila řadu ERP a dalších systémů (CRM, SCM apod.). Byly jimi například Baan (dnes LN/Baan), BPCS (dnes LX/BPCS), Sun Systems, Visual Enterprise (dnes Visual), JBA/Geac System 21, Intentia Movex (dnes M3) či MAPICS (dnes SyteLine) i další, a kromě toho několik řešení pro SCM (supply chain management – řízení dodavatelsko-odběratelského řetězce), EAM (správa podnikového majetku), BI (Business Intelligence) apod.
Ekonomicky silný investor Infor je vzal pod svá křídla a zajistil další vývoj i marketingovou podporu. Zaklínadlem Inforu ve smyslu konkurenční výhody proti tehdy majoritním dodavatelům SAP a Oracle se stalo jednoduché přirovnání k ledničkám – proč přizpůsobovat velkou lednici do automobilu, když je daleko pohodlnější do něj namontovat malou, nebo naopak nasadit velkou, když už je to zapotřebí.
Dnes jsou vedle tradičních on-premise řešení jádrem nabídky Inforu cloudové aplikace Infor CloudSuite se sjednoceným rozhraním. K tomu Infor nedávno koupil firmu GT Nexus, která poskytuje globální cloudové řešení dodavatelského řetězce.
Inforum 2015: Ve světle růstu
Na úvod vystoupil Stephan Scholl, prezident společnosti Infor, aby odprezentoval její růst a strategii. Za posledních pět let dosáhl Infor mety 45 milionů uživatelů v cloudu v 96 zemích a přijal celkem 10 000 nových zaměstnanců.
Strategií Inforu je specializace podle průmyslových oborů, vytváření podnikových aplikací na základě vědeckých poznatků a poskytování takových řešení, jaká zákazníci rádi uvítají – vše s architekturou, jaká vyhovuje práci uživatelů v internetu.
Infor CloudSuite: Jen samé výhody
Na jednotlivé obory průmyslu, od výroby přes řešení pro hotelové řetězce, distribuci, módní odvětví, nápojový průmysl a další, se zaměřil Charles Phillips, CEO Inforu.
Orientace na cloud je i podle Phillipse zajímavá pro všechny uživatele a přináší řadu dalších výhod – od nižších nákladů přes vyšší stabilitu při přechodu na cloudový systém až po možnost provádět modifikace během přechodu jeho modifikace, načasovat aktualizace podle potřeb podnikového byznysu a rychleji zavádět inovace. Samozřejmostí je globální podpora 24×7.
Orientace na cloud umožňuje podle Charlese Philipse lépe podpořit a inovovat i jednotlivé platformy, jako například IBM System i (původní označení platformy IBM AS/400, na které byly vyvinuty například JBA System 21 nebo Intentia Movex), pro kterou má Infor 100 tisíc odborníků na celém světě. To je Infor CloudSuite v kostce.
Evropský cloud Inforu
Co se týče Evropy, zde má Infor tři cloudová centra v Irsku, dvě ve Frankfurtu a rozšiřující koncové body v Paříži, Amsterodamu a dalších zemích.
Jak se k takovému řešení dostat? Stačí kontaktovat některého cloudového experta Inforu a postupovat dále v několika krocích, až se dosáhne úspěšného provozu. Charles Phillips opět zdůraznil, že pokud se dodavatel podnikových systémů orientuje na cloudová řešení, musí být každý cloud jedinečný.
Investice do rozvoje partnerů
Společnost Infor v předchozím období hodně investovala do brandu, lidských zdrojů a samozřejmě vývoje. Kromě toho investuje do vzdělávání zaměstnanců, prodejních partnerů, servisních partnerů, aliančních partnerů (například dodavatelů infrastruktury).
Dnes má společnost deset členských institucí, šest asociací a šest partnerských vzdělávacích institucí se 300 studenty a sedmi profesory. Pro rozvoj byznysu existujících partnerů pro rozšiřování portfolia dodávaných produktů a migraci zákazníků na cloud prostřednictvím platformy Infor CloudSuite pomáhají partnerům kurzy Infor CloudSuite Academy.
Výzkum a vývoj pokračuje
Infor klade podle Charlese Phillipse kromě práce v cloudu důraz na návrh pro mobilní přístup (zabudovaná business intelligence v Infor BI má výstup i do Apple Watch), na big data, referenční architektury, informační bezpečnost a lokalizaci (Infor Local.ly), kde má definováno 50 zemí s 1 100 místními požadavky a 200 předmětnými dokumenty.
Kdo si ještě vzpomene na českou lokalizaci systému Baan, kterou do verze pět úspěšně a dobře dělala česká firma Gemma Systems, a pak na martýrium s lokalizacemi dalších verzí, které probíhaly v Řecku, může si s Infor Local.ly oddechnout.
Achitektura Infor Xi
Architektura Inforu se dnes opírá o Postgres, Linux a Apache ESB, má jedno API pro celou CloudSuite, integraci přes ESB (Enterprise Service Bus) a řadu dalších „vychytávek“, které ulehčují vývoj a zákazníkům život.
Mobilní přístup, návrh podle standardních zvyklostí SOHO (menších firem), rychlá odpověď systému a orientace na možnost využít komerční platební systém – to jsou základní rysy, které jeho architektura skýtá.
Hledají se partneři pro mikrovertikály
V minulém fiskálním roce Infor získal 97 nových prodejních partnerů v rámci globální sítě Infor Partner Network a zvýšil obrat z nepřímého prodeje o 18 %. Ve střední a východní Evropě plánuje růst partnerů o pětinu – jako součást plánu zvýšit počet partnerů v celé Evropě o 36 %.
V současnosti Infor hledá nové prodejní partnery zaměřené zejména na oblasti CRM a ERP, a to především v odvětvích typu oděvnictví, potravinářství/nápojářství a strojírenská výroba. Nehledá jich tisíce, má zájem spíše o menší počet kvalifikovaných partnerů s velkými zkušenostmi ze specifických odvětví a samozřejmě orientací na produkty Infor, kteří jsou připraveni plnit potřeby zákazníků z mikrovertikálních odvětví.
Infor navíc podporuje speciálně ty partnery, kteří se účastní mikro-vertikálního specializačního programu s cílem dodávat vlastní odvětvové aplikace postavené na prostředí Infor Mongoose.