Největší implementace řešení Salesforce v regionu střední a východní Evropy: Česká spořitelna.
Uchopení, možnosti a praktické využití umělé inteligence v každodenním fungování firem a organizací bylo stěžejní téma letošního pátého ročníku Digital Transformation Summitu, který pořádala v pražském O2 Universum společnost Enehano, partner a distributor řešení Salesforce v České republice. Klíčovým obsahem této největší konference o digitální transformaci v Česku byly ukázky konkrétních řešení z praxe, jež pomohly digitální transformaci a automatizaci procesů prostřednictvím nástrojů Salesforce. O svoje zkušenosti se podělilo osm lídrů firem, které patří k inovátorům na poli digitalizace a automatizace.
Krzysztof Krecikij, Salesforce Regional Director Enterprise Software Sales, v rámci Keynote představil aktuální praktické aplikace, které využívají AI a zamyslel se nad trendy do budoucna. „AI už dnes výrazně podporuje prodej a její role bude i nadále růst. Pokud maloobchodníci nedokážou pracovat se svými daty a implementovat umělou inteligenci, budou výrazně zaostávat za konkurencí,“ řekl Krecikij.
Jak dopadla největší implementace Salesforce ve středovýchodní Evropě
Lukáš Pudil, Personalization Tribe Lead / Director v České spořitelně, představil největší implementaci Salesforce řešení v regionu střední a východní Evropy. V roce 2021 banka přistoupila k radikální proměně marketingu a díky nástrojům od Salesforce zavedla větší personalizaci, což se výrazně projevilo v pozitivních číslech. Implementace Salesforce Financial Services zásadním způsobem ovlivnila denní operace na pobočkách České spořitelny. „Naši obchodníci dříve používali 40 až 50 různých aplikací, díky Salesforce ale už mají všechno na jednom místě,“ přiblížil Lukáš Pudil hlavní výhodu řešení od Salesforce.
„Letos chceme nasadit Salesforce v celé pobočkové síti a nadále pracovat na vylepšování. Všichni naši bankéři a callcentrum by už měli plně běžet na této platformě a neměli by mít důvod chodit do starých systémů. V mezičase budeme vypínat dobíhající aplikace a na přelomu let 2025 a 2026 bychom chtěli mít hotovo,“ přiblížil Lukáš Pudil, podle něhož implementace Salesforce přivedla do České spořitelny experty a mladé zaměstnance, kteří by jinak o práci v této bance asi neprojevili zájem.
Lucie Horák, IT Solution Manager CRM pro region EMEA ve společnosti Bobcat, v souběžné prezentaci v dalším sále konference představila, jakým výzvám jejich firma čelila při implementaci a spuštění partnerského portálu. Bobcat je zavedeným uživatelem platformy Salesforce a její multicloudová architektura pokrývá většinu zákaznických procesů. Úspěšná implementace partnerského portálu představuje inspiraci, jak digitalizovat procesy ve výrobní firmě s celosvětovým zastoupením, a jak překonávat nástrahy jazykových a kulturních rozdílů.
Větší efektivita a transformace vnitřních procesů u Heureka Group
Jak se podařilo zavést CRM od Salesforce v rámci obchodních operací Heureka Group představil na Digital Transformation Summitu provozní ředitel skupiny Michal Vodák. Nová CRM platforma se v Heurece stala klíčem k efektivitě a transformaci podnikových procesů. Heureka integrovala CRM od Salesforce do všech svých oddělení, což často představovalo nečekané překážky a výzvy. Vše se ale nakonec podařilo stabilizovat a Heureka po prvních zkušenostech plánuje rozšířit využití Salesforce i na další obchodní aktivity. Jak uvedl Michal Vodák, dosavadní zkušenosti potvrdily předpoklad, že řešení od Salesforce výrazně ušetřilo čas mnoha zaměstnancům, kteří tak můžou obsloužit v rámci své pracovní doby větší počet zákazníků a mnoho rutinních aktivit bylo možné automatizovat, ovšem při zachování personalizace.
Martin Hronek, Business Consultant ve společnosti Enehano, si připravil praktického průvodce o tom, jak low-code a no-code přístupy přetvářejí Salesforce do výkonného nástroje. Na praktických příklad ukázal, jak lze s minimem kódování digitalizovat proces vyřizování klientských požadavků na klientském centru. Zároveň se věnoval i Customer Journey v Marketing Cloudu, kde ukázal, jak sestavit účinné cesty pro zákazníky a vytvářet přesvědčivou digitální komunikaci pro různé kanály.
Roman Kočvara, Senior projektový manažer v Generali České pojišťovně se zamyslel nad tím, zda je implementace Salesforce správným krokem v prostředí největší české pojišťovny.
V Generali zaměstnanci interně používají desítky aplikací, mají před sebou transformaci obchodní sítě a řeší celou řadu dalších projektů. Zvažují, zda implementace Salesforce přináší opravdový přínos a jak by měla být platforma využita pro podporu obchodní transformace. Diskutují o nákladech, časovém rámci transformace a kdy lze očekávat první výsledky, aby bylo možné zhodnotit, zda se investice vyplatí. Roman Kočvara se podělil o zkušenosti s přípravou na rozsáhlou transformaci, klíčové faktory k zvážení a jak se vyhnout běžným pastem při plánování.
První česká AI u Salesforce a jak jeho nástroje využila advokátní kancelář
Otázce, jak zaměstnanecká 360 pomáhá řídit obchod a projektový onboarding ve společnosti Trustsoft, se ve své prezentaci věnoval Product Owner Trustsoftu Michal Pánovec. Zodpověděl i další klíčovou otázku, zda je implementace aplikace třetí strany z AppExchange opravdu časově a finančně výhodná a přidal praktické příklady využití Salesforce v případě komplexní digitální transformace interních procesů.
Martin Franc, CEO ve společnosti Rozárka, pak představil Rossie.AI, první umělou inteligenci v Salesforce, která umí plynně česky. Ukázal, jak generativní AI a praktické AI aplikace transformují podnikání a komunikaci a nastínil, jak lze využívat funkce pro zpracování přirozeného jazyka, integraci do Salesforce a využití v různých oblastech. Martin Franc také vysvětlil, proč tradiční překlady selhávají a proč nejsou vícejazyčné modely dostačující.
Řešení od Salesforce pomáhají i právníkům. Jaroslava Nedbalová, Process Manager v advokátní kanceláři Hronček & Partners, představila, jak se díky Salesfore daří podporovat a zefektivnit rozšíření podnikání do dalších oblastí, které jsou spojené s různými legislativními požadavky. Digital Transformation Summit vyvrcholil panelovou diskusí moderovanou někdejší ministryní informatiky Danou Bérovou, dnes Member of The Supervisory Board ve společnosti Advisor Scaleupboard, která se zaměřila na měnící se role oddělení prodeje a zákaznického servisu vlivem generativní AI. Do debaty se zapojili Petr Beneš, Co-Founder ve společnosti 6D, Martin Franc, CEO ve společnosti Rozárka, Michal Řehák, IT Arean Lead v České spořitelně a Michal Vodák, COO v Heureka Group.