Hosting v karanténě – zvláštní služby datacenter

Zdroj: Pixabay

V předchozích dílech seriálu jsme se dozvěděli, zda a jak rostl zájem o hosting v datacentrech, že rostl spíše genericky, zato že rostl datový provoz, a také jaké služby světová a lokální DC nabízejí. Každý se však může, případně chce nějak lišit, aby zaujal svoji skupinu zákazníků zaujal, případně přetáhl od konkurence k sobě. Platí to pro světové i domácí poskytovatele.

Petr Leština, IBM Public Cloud Architect & Technical pre-sale: Každá ze služeb v IBM Cloud má některé unikátní parametry. Pro přenos velkého objemu dat do cloudu bych rád zmínil službu Mass Data Migration, která dovoluje klientům nahrát velký objem dat na přenosné médium s kapacitou 120 TB (v případě větších objemů dat lze poslat více kusů stejného zařízení) a IBM Cloud zajistí nahrání těchto dat z přenosného média na vybrané cloudové úložiště. Lze tímto eliminovat dlouhé přenosové doby. Služba je aktuálně zdarma.
Pro úplnost lze doplnit, že data jsou na přenosném médiu v konfiguraci RAID-6, přenosné médium je odolné vůči pádu, temperovaná a chráněné fyzicky a šifrované AES 256 bit, data jsou komprimovaná a po nahrání smazána standardizovanými mechanismy bezpečného mazání dat (dle specifikace NIST).

Eduard Bartko, manažer divize Cloud Marketing, Microsoft Česká republika a Slovensko: Microsoft Azure je kromě úplné nabídky služeb Infrastructure as a Service, prostřednictvím kterých dokáže každá organizace vybudovat kompletní IT infrastrukturu, případně budovat hybridní infrastrukturu, také jedním z největších poskytovatelů služeb PaaS. IT služby v nabídce Microsoft Azure dokáží jednoduchou formou řešit například scénáře business continuity (backup; disaster recovery), provoz platforem OSS, scénáře IoT, provoz datových služeb, Big Data processing a Data Warehouse, cloudové analytické služby a business intelligence, virtualizaci desktopů a mnoho dalšího. Všechny IT služby Microsoft Azure si je možné bezplatně vyzkoušet v přístupu Azure Free Trial, jenž je volně dostupný na webových stránkách.

Zdeněk Maršál, Greenhousing, jednatel společnosti: Máme většinu služeb typizovaných, ale nebráníme se specialitám jako je managed rack. Zákazník dodá letecky servery a my se staráme o zbytek. Dokonce máme i zákazníka, který má u nás několik serverů a kterého občas po dohodě s help-deskem budíme telefonátem v 5.50, jako záložní budík.

Jiří Dvořák, Coolhousing, Sales Executive: Definice zvláštních či specifických služeb není jednoduchá. To, co je pro někoho zvláštní, může být pro druhého denním chlebem. Co ovšem není v podmínkách datacentra zcela běžné, je například možnost mikrovlnného nebo satelitního příjmu, propojení virtuální a fyzické infrastruktury nejen v rámci datacentra ale i napříč lokalitami, redundantní zapojení konektivity prostřednictvím LACP či VRRP, fyzické a L2 okruhy, či služby firewallu a VPN plně v naší správě. Ne úplně standardní je i SPLA smlouva s Microsoftem a s tím je spojena možnost a také schopnost poskytnout správné licence zákazníkům.

Vojtěch Vojík, Dataspring, sales director: Příkladem naší zvláštní služby může být cloudová služba Green Drive, která poskytuje zákazníkům privátní datové úložiště na platformě Nextcloud. Dedikované prostředí Green Drive je vytvořené přímo na míru konkrétnímu zákazníkovi a běží ze zabezpečeného datového centra DataSpring. Služba řeší potřeby zákazníků z oblasti synchronizace a sdílení souborů v pracovních týmech, s externími zákazníky a obchodními partnery.

David Lintimer, VS Hosting, obchodní ředitel: Zvláštní služby samozřejmě také nabízíme. například unikátně rychlé reakční doby – telefonicky do 60 sekund ze strany našich techniků a administrátorů. Ti jsou přítomni v datacentru 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Naši klienti tak na nás mohou plně outsourcovat veškeré svoje administrátorské činnosti a spolehnout se, že o ně bude vždy postaráno.

Dalším naším specifikem je minimální závislost na dodavatelích třetích stran. Jsme provozovatelem vlastního špičkového datacentra Serverpark a zároveň i mezinárodním telekomunikačním operátorem. Klientovi jsme tak schopni zajistit služby od správy jeho infrastruktury po softwarové stránce, přes hardware, zázemí, až po zajištění nutné konektivity.

Josef Grill, WEDOS, ředitel společnosti: Máme unifikované služby, které máme plně automatizované. Individuální řešení jsme doposud nenabízeli, ale aktuálně testujeme novou službu WEDOS VIP (Very Individual Products), kde jsme schopni zákazníkům vyjít vstříc.

 

Všechny díly seriálu Hosting v době karantény a koronaviru

Exit mobile version