Současné modely konverzační umělé inteligence, např. asistenty ve smarpthonech, jsou určeny pro koncové uživatele a nejsou navrženy ani vyškoleny pro konkrétní obory podnikání – neovládají např. příslušnou speciální slovní zásobu ani nemají další znalosti potřebné v daném odvětví. Oracle Digital Assistant hlasovou komunikaci přenáší i na úroveň podnikových aplikací, umí zpracovávat komplexní dotazy, získávat informace a učit se ze všech dostupných podnikových aplikací typu ERP, CRM a HR.
Nový Oracle Digital Assistant byl představen na konferenci Oracle OpenWorld. Jak uvádí tisková zpráva, podpora konverzační umělé inteligence znamená obohacení uživatelského rozhraní, zjednodušuje práci s podnikovými aplikacemi a zvyšuje produktivitu zaměstnanců. „Podniky mají zájem o hlasového asistenta, který by se dokázal naučit specializovaný slovník vztahující se ke konkrétnímu podnikání,“ uvedl Suhas Uliyar, viceprezident pro umělou inteligenci a digitální asistenty ve společnosti Oracle.
Parser v nástroji podporuje zpracování přirozeného jazyka (natural language processing, NLP), porozumění přirozenému jazyku (natural language understanding, NLP) a algoritmy strojového učení, které se přizpůsobují zákazníkovi na míru. Oracle Digital Assistant se dokáže díky tomu na základě vzorů chování uživatelů naučit jejich přání předvídat a reagovat proaktivně. Příslušná „konverzační inteligence“ lze integrovat do dalších podnikových procesů i do pracovních postupů (work flow) vykonávaných živými lidmi, přičemž tato integrace nevyžaduje žádné programování na úrovni kódu.
Oracle uvádí, že systémy NLP, které stojí v základu současných konverzačních systémů založených na posílání zpráv, většinou postrádají schopnost zpracovávat méně formální, expresivnější a také složitěji strukturované věty, jaké se běžně používají v mluvené konverzaci. Oracle Digital Assistant má ale porozumět i složitějším jazykovým konstrukcím (podmiňovací způsob, superlativy, negace, kvantifikátory, logické spojky…). K tomu se přidává i schopnost naučit se terminologii používanou v konkrétním podniku. Příslušné znalosti/slovní zásobu dokáže Oracle Digital Assistant získávat i přímo ze specializovaných podnikových aplikací typu ERP, CRM, HR a CX. Protože v těchto systémech se řada termínu používá pravidelně, společnost Oracle dodává svého digitálního asistenta již „dopředu vyškoleného“ právě z těchto čtyř aplikací.
Oracle Digital Assistant se dokáže připojit k několika vnitřním podnikovým systémům (back-end) současně a organizovat interakce uživatelů napříč různými aplikacemi a s využitím znalostí ze všech z nich. Všechny tyto funkce jsou uživatelům k dispozici v režimu plug-and-play. Zaměstnancům stačí jediný asistent pro všechny různé aplikace a pracovní činnosti – dokáže propojovat uživatele s řadou zdrojů, ať už jde třeba o adresáře nebo další podnikové aplikace (včetně cloudových). Oracle Digital Assistant lze také nasadit do oblíbených konverzačních rozhraní, jako jsou Microsoft Teams, Slack, Facebook Messenger, WeChat, nebo přes hlasová rozhraní (Siri, Alexa…).