Česká umělá inteligence s IBM Watson pro služby B2B

Poskytujete nějaké služby? Víte, jak jsou s nimi vaši zákazníci spokojeni? Víte, jak na nich vaši zaměstnanci pracují? Víte, kolik už vyčerpali ze zakázky, aby pro vás byl zákazník rentabilní? Jste si vědomi, že by mohl od vás odejít, ještě než projeví svoji nespokojenost?
Gettick je cloudová služba s umělou inteligencí, která dá na tyto logické a celkem běžné otázky automatickou odpověď, říká Alan Vyšín, CEO a Pavol Husar, CTO, spoluzakladatelé.

Vaše služba je dosti unikátní, což se málokdy vidí. K čemu se dá využít a pro koho je vhodná?
Alan Vyšín: Vytvořili jsme platformu, která umožňuje poskytovatelům služeb typu B2B, typicky marketingovým agenturám, účetním firmám, právnickým kancelářím apod. získávat přes e-mail zadání od jejich klientů, společností, s nimiž mají navázánu spolupráci. Funguje tak, že e-mail se jejich zaměstnancům touto službou automaticky zpracuje a vytvoří ono zadání, co vlastně klient požaduje. Mohou pak na tomto úkolu pracovat dohromady jako tým, který poskytuje klientovi servis. Výsledkem je, že díky naší technologii ve spojení s IBM dokážeme veškerou tuto práci, kterou dělají pro svého klienta, zpracovávat a analyzovat. My pak už vedení jejich firmy ukazujeme, co se s jejich klientem děje. Typicky můžeme ukázat, kolik času mu jejich zaměstnanci věnovali, odvozeně kolik to stálo peněz. Díky umělé inteligenci IBM Watson jim navíc můžeme ukázat sentiment, tj. jakou má jejich klient náladu, jak je spokojen s prací jejich týmu. Dáváme tím poskytovatelům služeb B2B kompletní platformu pro získání informací o jejich práci pro klienta. Naše platforma jim zároveň dává nástroj, jenž jim umožňuje co nejlépe pracovat pro klienta jako tým od samotného zadání, a to včetně dashboardu. Ten managementu ukazuje, v jakém stavu je celková práce na zadání, jak je efektivní, kolik je práce stojí, včetně nálady klienta, případně zda se tato jejich práce ve výsledku vůbec vyplatí.


Pavol Husar, Alan Vyšín | Gettick

V jakém stavu se vaše služba nachází?
Právě jsme dokončili stavbu platformy, která obsahuje všechny nástroje, aby naši zákazníci mohli efektivně na svých klientech pracovat. Jde o nástroje typu týmový chat, poznámky, soubory, videohovory, vše, co jejich týmy potřebují. V systému je veškerá komunikace týmu poskytovatele služeb s klientem. Na základě dat, které ze systému získáváme, budeme implementovat technologii IBM Watson, aby je dokázala analyzovat. Zejména je velmi důležité ukázat managementu aktuální stav klienta a jeho náladu. Třeba že je naštvaný tak, že by jejich službu až opustil ještě předtím, než by se k tomu hodlal rozhodnout. Management díky tomu může přijmout opravná opatření.

Které části IBM Watson hodláte pro vaši službu využívat?
Pavol Husar: V nejbližší době využijeme přirozenou jazykovou analýzu a analýzu sentimentu. Jde zejména o záležitosti analýzy textu.

Proč jste zvolili IBM Cloud a Watson?
Pavol Husar: IBM Watson je v podstatě de facto nejpokročilejší na trhu běžně dostupná umělá inteligence. Z hlediska cloudu je pro nás velmi důležité, že můžeme našim zákazníkům poskytnout dedikovaný hardware v cloudu, kde budou jejich data izolovaná od všech ostatních zákazníků. Proto také pro nás bylo velmi jednoduché založit v prostředí IBM Cloud vlastní dedikovanou serverovou farmu a zákazníkům poskytovat naše služby na jim vyhrazeném hardwaru.

Exit mobile version