V době, kdy většina společností přichází s úspornými kroky, ořezáváním nákladů a propouštěním, výrobce síťových prvků Cisco jde přesně opačným směrem. Podle prohlášení jejího šéfa Johna Chamberse na veletrhu CES se Cisco připravuje na expanzi a s ní související vlnu akvizicí. Podle situace na trhu by se některé z nich mohly odehrát už v letošním roce.
John Chambers, šéf Cisco Systems
Podle Chambersových slov nevidí Cisco nynější ekonomicky nejasnou dobu jako problematickou, ale jako ideální příležitost k možným akvizicím. Společnosti, o které by Cisco mohlo mít zájem, nebyly specifikovány. John Chambers ovšem připustil, že v hledáčku Cisca jsou především ty firmy, které se zabývají vývojem a výrobou audiovizuální techniky.
Cisco se tak pokusí proniknout na trh spotřební elektroniky. Tomu nasvědčuje i jeden z produktů, které společnost na veletrhu CES prezentuje. Tím je bezdrátový domácí zvukový set napojený na lokální multimediální systém. Dalším počinem společnosti v této oblasti je jeho produkt TelePresence, multimediální systém pro pořádání videokonferencí. Ten společnost představila teprve nedávno, ovšem již nyní se jedná o zákazníky nejpoptávanější produkt v historii Cisca.
Společnost dnes těží ze své dobré pozice na trhu, širokého portfolia produktů a dostatečných finančních rezerv. Podle oficiálních zpráv má Cisco k dispozici hotovost až 27 miliard dolarů. Jak je na tom Cisco v dnešních dnech je ovšem otázkou. Poslední čtvrtletní výsledky společnost zveřejnila v říjnu 2008, předpokládá se ale, že od té doby došlo k poklesu prodejů a zisků. I Chambers na své prezentaci na CES odmítl finanční situaci společnosti jakkoliv komentovat a vyzval přítomné novináře, aby podle prezentovaných faktů neodvozovali finanční stav podniku.
Chambersova prezentace na CES v Las Vegas přinesla i další novinky. Podle Chambersových slov bude Cisco přicházet s novými produkty až každé dva měsíce. Od největšího světového výrobce routerů, switchů a síťových prvků tak lze čekat ještě mnoho nového.
Zdroj: Reuters