Telefónica O2 Czech Republic oznámila auditované konsolidované finanční výsledky za rok 2010 a výsledky svých dceřiných společností (Telefónica O2 Slovakia, Telefónica O2 Business Solutions).
České Telefónice O2 se dařilo zejména ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl, kdy meziročně vzrostl počet jejích zákazníků na smluvních službách o 45 tisíc.
Počet zákazníků na pomalu ale jistě zastarávajícím metalickém ADSL vzrostl meziročně o 11,1 % na 806 tisíc; ve čtvrtém čtvrtletí se jejich počet zvýšil o velmi slušných 29,4 tisíc.
Naopak konsolidované výnosy poklesly v roce 2010 společnosti meziročně o 7 %. Na vině je pravděpodobně zejména vynucené snížení mobilních terminačních poplatků Také konzumace služeb na straně mobilních zákazníků se ve čtvrtém čtvrtletí dále stabilizovala a výnosy ve fixním segmentu byly nadále ovlivněny nižšími výnosy z ICT služeb.
Konsolidovaný provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) vzrostl v roce 2010 meziročně o 1,1 % díky zrušení ztráty ze snížení hodnoty aktiv zaúčtované ve třetím čtvrtletí 2010. Plně srovnatelný zisk OIBDA poklesl meziročně o 6,7 %.
Společnost po vzoru ostatních operátorů také pokračovala v aktivitách zaměřených na snižování nákladů, výsledkem, do něhož se promítl i pokles mobilních terminačních poplatků, je pokles konsolidovaných provozních nákladů v roce 2010 meziročně o 6 % (bez zahrnutí vlivu dohody o narovnání se společností T-Mobile ve druhém čtvrtletí 2009). Plně srovnatelná OIBDA marže dosáhla v roce 2010 výše 44,2 %, téměř stejné úrovně jako v roce 2009.
Telefónica O2 Slovakia zaznamenala další nárůst počtu zákazníků, když ve čtvrtém čtvrtletí 2010 jejich počet vzrostl o 99 tisíc na 880 tisíc. Společnost rovněž zlepšila své finanční výsledky, když podobně jako ve třetím čtvrtletí dosáhla i ve čtvrtém čtvrtletí kladného provozního zisku před odpisy a amortizací.
Celkově společnost splnila své cíle pro rok 2010 jak na úrovni provozního zisku OIBDA, tak i výše investic.