Internetová společnost AOL ze Spojených států oznámila svůj záměr získat akvizicí sociální síť Bebo. AOL chce upevnit pozici socioware Bebo na trhu a považuje její koupi za součást svých záměrů expandovat na trhu. Bebo je jedna z největších sociálních sítí ve Velké Británii. V Irsku a na Novém Zélandě si drží dokonce pozici jedničky mezi komunitně zaměřenými sítěmi.
Socioware Bebo využívá podle informací uvedených společností AOL celosvětově přibližně 40 milionů uživatelů. V samotných Spojených státech si Bebo drží pozici jako třetí nejpoužívanější komunitní síť za projekty MySpace a Facebook. Podle vyjádření Rona Granta, prezidenta americké společnosti AOL, pomůže tato akvizice jak k mezinárodní expanzi firmy, tak k růstu na americkém trhu. Celá transakce by měla být uzavřena v horizontu jednoho měsíce.
Společnost AOL by tak měla získat nové návštěvníky svých stránek, z čehož by se měly zvýšit i reklamní příjmy. Společnosti AOL se po několika silných čtvrtletích pomalu snižovaly příjmy z reklamy a zvyšoval se tak tlak na vlastníka, kterým je společenství Time Warner, aby rozprodal svoji internetovou jednotku.
Obchod mezi AOL a Bebo potvrzuje atraktivitu sociálních sítí pro mediální firmy, protože v nich vidí možnost vysokého zisku z reklamních aktivit na Internetu. Například mediální společenství News Corp. zakoupilo v roce 2005 sociální síť MySpace za 580 milionů dolarů. Kromě toho je News Corp vlastníkem televizního a filmového studia Fox.
Zdroj: AOL to pay $850M for social network Bebo
Související
Zaměstnanci surfující na Internetu stojí své šéfy miliardy
Jak používají čeští lovci talentů online službu LinkedIn?