Agentura AFP uvedla, že v oblasti turistiky se čím dál více prosazují možnosti internetu. Zákazník si totiž může ušít zájezd “na míru” podle svých představ. Podle AFP nabízí v Evropské unii 40% cestovních kanceláří možnost online nákupu, navíc rezervovat si pobyt v hotelu po internetu je možné u více než 62% ubytovacích zařízení.
Podle Anne-Kathrin Güntherové z internetové kanceláře www.weg.de je nakupování zájezdů na internetu “hospodaření s časem. Je jasné, že tady chybí určitá rada, ale zase na druhou stranu nemusíme chodit do cestovní kanceláře”.
S tím souvisí i úspěch nízko nákladových aerolinek jako je easyJet či Rynair. Internet je pro ně hlavním a mnohdy i jediným distribučním kanálem, kde mohou prodávat své extrémně levné letenky. Jako důkaz důležitosti celosvětové sítě pak může posloužit informace, že se největší evropská cestovní kancelář TUI rozhodla neúčastnit berlínského veletrhu cestovního ruchu s odůvodněním, že veškeré informace a nabídku mohou zákazníci nalézt na jejich webové prezentaci.