Nedávné propuštění téměř poloviny všech zaměstnanců má MySpace zatraktivnit pro případný prodej. Ten je údajně na spadnutí.
Jak jsme vás nedávno informovali, kdysi velmi oblíbený sociální portál MySpace oznámil propuštění 47%, respektive zhruba 500, zaměstnanců. Podle dostupných informací proběhly personální škrty rovnoměrně napříč všemi odděleními společnostmi a jejími pobočkami. Žádné oddělení nebo zastoupení tak nebude zrušeno, jeho rozsah bude „pouze“ zredukován na polovinu. Opět se také začalo mluvit o případném prodeji MySpace, přičemž mezi zájemci by kromě palety investičních společností neměla chybět ani technologická společnost Yahoo!.
„Tyto personální změny jsou jedním z kroků transformace MySpace, jsou výsledkem několikaměsíčního rozhodovacího procesu a v žádném případě nejsou spojeny s výkonností inovovaného MySpace“, řekl k masivnímu propouštění Mike Jones, CEO MySpace, ve snaze rozptýlit obavy investorů ohledně nedávného rozsáhlého rebrandingu celého portálu. Ten je dalším z kroků MySpace nekonkurovat významným sociálním sítím jako je Facebook a profilovat se spíš jako centrum internetové zábavy. Inovované MySpace tak staví především na profilech jednotlivých hudebních kapel, známých osobností a televizních seriálů. Mimo to nabídne i internetové hry a možnost streamování vybraného video obsahu.
Portál MySpace si své nejlepší období prožil v letech 2004 až 2006, tedy v době, kdy se internet začal poprvé prosazovat jako sociální médium, které významně propojuje lidi. MySpace svým uživatelům nabídl možnost vytvořit si vlastní profil, pomocí nějž bylo možné sdílet nejrůznější informace či se přátelit s jinými uživateli služby. Začátkem konce MySpace pak bylo spuštění služby Facebook.
Zajímavé přitom je, že z hlediska absolutního počtu návštěvníků není mezi oběma portály tak velký rozdíl, jak bychom pravděpodobně očekávali. Zatímco MySpace podle agentury comScore každý měsíc navštíví zhruba 60 milionů unikátních uživatelů, v případě Facebooku to je „pouhých“ 150 milionů. Rozdíl ve výši 90 milionů unikátních uživatelů je sice značný, na druhou stranu Facebook má v současnosti přes 500 milionů registrovaných uživatelů a působí po celém světě, zatímco MySpace je spíše severoamerickou záležitostí. Jinými slovy rozdíl v návštěvnosti Facebooku a MySpace je menší, než bychom očekávali. To ale nic nemění na faktu, že zatímco je Facebook pravděpodobně velmi ziskovým projektem, který přitahuje investory z celého světa, o MySpace se to rozhodně říct nedá.
V roce 2003 založené MySpace je od léta 2005 členem mediální skupiny News Corp podnikatele Ruperta Murdocha. Jeho akvizice v hodnotě 580 milionů dolarů (zhruba 11 miliard Kč) tehdy představovala první významný obchod v oblasti internetových sociálních sítí. Přestože o MySpace můžeme prohlásit, že od roku 2006 existuje spíše ve stínu populárnějšího Facebooku, jeho koupě se News Corp vyplatila. Jen v roce 2006 uzavřená tříletá vyhledávací dohoda s internetovým gigantem Google do pokladny News Corp přinesla 900 milionů dolarů (okolo 17,1 miliardy Kč), přičemž lze očekávat, že portál generoval i další příjmy. Vzhledem ke klesajícímu tržnímu podílu a neschopnosti vrátit se do černých čísel je ale odprodej MySpace jednou z možností, které News Corp údajně zvažuje.
Zdroj: Reuters