Mezi nejvážnějšími zájemci je údajně mediální skupina News Corp, stejně jako legendární internetový portál AOL.
Portál Yahoo! je údajně na prodej
Podle několika nezávislých zdrojů zpravodajské agentury Reuters si současní většinoví majitelé Yahoo! najali poradenské společnosti, které mají pomoci s prodejem tohoto kdysi jednoho z nejvýznamnějších portálů světového internetu. Důvodem pro údajné námluvy s potencionálními kupci má být neschopnost současného top managementu pod vedením CEO Carol Bartz vrátit firmu do černých čísel. Rozsáhlá restrukturalizace, kterou si firma v posledních letech prošla, tak Yahoo! pravděpodobně zachránila od definitivního konce, důvodů k radosti ale moc není. Yahoo! se i nadále nedaří vytvořit dostatečný zájem o své služby a úspěšně konkurovat internetovým trendům posledních let, tedy sociálním sítím.
Otázkou je cena, kterou současní majitelé mohou za odprodej svého podílu požadovat. Připomeňme si, že když se o Yahoo! v roce 2008 ucházel softwarový gigant Microsoft, definitivní nabídka dosáhla závratných 42,2 miliardy dolarů (zhruba 750 miliard Kč). Už tehdy se jednalo o silně nadsazenou cenu, vyhnanou jen díky vysokému zájmu ze strany Microsoftu. Reálně by se hodnota Yahoo! dnes měla pohybovat okolo 20 miliard dolarů, což je stále vysoko nad finančními možnostmi většiny technologických a investičních společností.
Podle Reuters jsou mezi nejvážnějšími zájemci například legendární internetový portál America Online (AOL), či skupina News Corp mediálního magnáta Rupperta Murdocha. Ten není v oblasti internetového byznysu žádným nováčkem, jeho News Corp vlastní například známou, byť strádající služby MySpace. Murdoch se v minulých letech také „proslavil“ jako bojovník proti bezplatnému internetovému zpravodajství. Ke dnešnímu dni pak většina jím vlastněných titulů, které zahrnují například Financial Times, nebo The New York Times, na placený model skutečně přešla.
Oproti tomu se zájem AOL zdá být jako z říše fantazie. Služba, která se v minulém roce kvůli značné ztrátovosti a ve snaze o vlastní prodej oddělila od mateřské skupiny Time Warner, rozhodně nedisponuje dostatkem financí na realizaci tak rozsáhlého obchodu. AOL stále bojuje s vlastním návratem k zisku, firma navíc nedávno realizovala několik významných investic, jako byla například koupě známého zpravodajského serveru TechCrunch.
Seznam oslovených investorů má být ovšem mnohem delší a kromě technologických společností na něm má být i velké množství čistě investičních firem. Pro ně by významnější kapitálový vstup do Yahoo!, spojený s možností podílet se na vedení firmy, mohl představovat lákavou investici. Ihned se také vyrojili spekulace o možném obnovení zájmu ze strany Microsoftu – ten si ale dosud stojí za svým předchozím tvrzením, podle kterého je pro něj akvizice Yahoo! uzavřenou kapitolou. Ostatně Microsoft už dnes nemá důvod Yahoo! kupovat. Jeho vyhledávací systém Bing si za zhruba 2 roky své existence vydobyl celosvětový podíl ve výši zhruba 3,5%, v USA pak dokonce zhruba 8,4%. Bing jako vyhledávací technologii pak na základě smlouvy o spolupráci začalo nakonec využívat i Yahoo! V čích rukou, pokud vůbec v něčích, tak Yahoo! nakonec skončí zatím není jisté.
Zdroj: Reuters