Tuzemské firmy mohou žádat o evropské dotace ve výši až 100 milionů korun na high-tech projekty v segmentu ICT. • Dle aktuálních výsledků on-line průzkumu společnosti Accor Services jsou ženy lepší manažeři než muži. • Vstricnabanka.cz: uživatelé hodnotící bankovní domy v tuzemsku zatím oceňují zejména služby polské nízkonákladové a on-line banky mBank.
Podpora high-tech projektů
V první polovině března byla Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) vyhlášena výzva pro podnikatele, kteří mohou získat dotaci z programu ICT a strategické služby. Program podpoří vybudování či rozšíření center s nabídkou IT služeb, mezinárodně zaměřených center sdílených služeb nebo high-tech opravárenských center. V rámci této výzvy si mezi sebe podnikatelé rozdělí 1,5 miliardy korun.
„Tato výzva k předkládání žádostí z programu ICT a strategické služby je určena podnikům všech velikostí, tedy i velkým společnostem, které se chystají rozšířit nabídku informačních a komunikačních služeb, potřebují získat finanční a lidské zdroje pro svůj rozvoj, plánují investici do technologické infrastruktury nebo se chystají založit či dále rozvíjet centrum sdílených služeb s výrazným mezinárodním zaměřením či high-tech opravárenské centrum,“ vyjmenovává možnosti podpory Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest.
Podniky mohou na své aktivity získat dotaci v minimální hodnotě 1,5 milionu korun, maximální hodnota se oproti předchozí výzvě zvyšuje na 100 milionů korun. Pro projekty vznikající v regionech postižených aktuálními hospodářskými obtížemi je horní hranice maximální dotace navýšena na 150 milionů korun.
O dotaci z programu ICT a strategické služby lze žádat prostřednictvím aplikace eAccount, která je online dostupná na adrese czechinvest.org.
Program ICT a strategické služby je součástí Operačního programu Podnikání a inovace (OPPI), který mezi podniky z oblasti zpracovatelského průmyslu, centra sdílených služeb a technologická centra v období 2007-2013 rozdělí 3,6 miliardy euro, tedy okolo 100 miliard korun.
Porovnání mužů a žen manažerů
Internetový průzkum společnosti Accor Services se zabýval srovnáním rolí pohlaví v manažerských pozicích. Podle výsledků studie realizované na vzorku 4500 lidí jsou ženy lepší manažeři než muži. Téměř šest z deseti nadřízených se blíží ideálu, každý desátý je diktátor.
Žen v roli šéfa, se kterými jsou jejich zaměstnanci velice spokojeni, jsou v České republice bezmála dvě třetiny. U mužů je to pak o desetinu méně. Češi jsou podle průzkumu překvapivě se svými šéfy spokojeni. Respondenti v průzkumu odpovídali na deset dotazů, na konci testu se pak dozvěděli, jaký je jejich nadřízený typ. Nejvíce (57 procent) vedoucích se zařadilo do kategorie „Ideální šéf, ideální šéfová“.
Čtvrtina mužů šéfů byla v průzkumu zařezena do kategorie „chytrák“. To jsou šéfové, u kterých je na prvním místě jejich kariéra. Vedle negativních charakteristik ale mají i ty kladné. Aby sami uspěli, potřebují v týmu výkonné pracovníky a svým oblíbencům dokážou vytvořit dobré podmínky. Žen „chytraček“ je pouze pětina.
O něco vyšší podíl představují tvrdí šéfové v kategorii „diktátoři“ a „diktátorky“. I zde jsou rozdíly mezi oběma pohlavími. Mužů je v této kategorii o poznání více.
Klienti bank hodnotí jednotlivé subjekty na trhu
mBank vysoko v hodnocení uživatelů
Vstricnabanka.cz je poměrně nový projekt hodnotící úroveň služeb a bankovního prostředí v tuzemsku. Hodnocení bank projektu www.vstricnabanka.cz již probíhá druhým týdnem, prozatím ze strany veřejnosti. Z prvních výsledků a komentářů klientů bank vyplývá, že nejvíce jsou uživatelé spokojeni s nízkonákladovým systémem polské mBank. Naopak nejhoršího výsledku dosáhla Oberbank.
Hodnocení bank ze strany veřejnosti je jedním z pilířů celkového ratingu tuzemských bank. Pohled veřejnosti zobrazuje reálně image, pověst i vstřícnost bank ve vztahu ke klientovi banky.
mBank u veřejnosti dosahuje ratingu ve výši 79 procent a je tak s velkým odstupem jednoznačně nejlépe hodnocenou bankou. mBank vnímá veřejnost jako dynamickou, mladou banku, která nic neskrývá. Menší rozsah produktové nabídky a nabídky služeb je tak kompenzován jednoduchostí a přehledností. Banka navíc vede v souvislosti se svou filosofií minimálních poplatků a tedy pro některé klienty nejlevnějšími bankovními produkty.
Druhé nejlepší hodnocení ze strany veřejnosti obdržela GE Money Bank. GE Money Bank obdržela od veřejnosti v průměru 47 procent. Tato banka také patří k bankám s největším rozdílem jednotlivých hodnocení. Zatímco někteří klienti banku výrazně chválí, jiní jsou s ní naopak velmi nespokojení. Ke kritizovaným stránkám patří, dle komentářů, drahé produkty a nízká vstřícnost banky ve vztahu ke klientům. Pozitivně je naopak banka hodnocena pro svou spolehlivost a bezpečnost a nejrůznějším bonusům, např. při platbě kartou.
Třetí nejvyšší hodnocení obdržely shodně zatím dvě banky Raiffeisenbank a Volksbank ve výši 46 procent. Banky získaly pozitivní hodnocení zejména v oblasti poplatků a poměrně kvalitního image značky i nabízených produktů.
Nejhůře si s hodnocením 26 procent vede Oberbank. Tato banka doplácí u veřejnosti na poměrně nízkou známost této banky.
Přečtěte si také
IT byznys: se službou superCash uhradíte zboží z e-shopu přímo na poště
IT byznys: ČOI odhalila závady u 70 % kontrolovaných e-shopů
IT byznys: Google převzal DocVerse, výrobce konkurenčního software pro Microsoft
IT byznys: v EU bude chybět až 670 tisíc odborníků na ICT
IT byznys: U:fon představil Unifon a nový provoz zákaznické linky
IT byznys: Evropští regulátoři povolili HP akvizici 3Com
IT byznys: IBM – nejslabší banky se již nemusí zotavit
IT byznys: stagnace platů v IT s minimálním výhledem pro růst