Praha/SOUL, 2. února 2010 –– Společnost LG Electronics (LG) oznámila rekordní obraty a provozní zisky za čtvrtý kvartál 2009, což svědčí o výsledcích její úspěšné strategie a konkurenceschopnosti během současného hospodářského poklesu. Výsledky za celý rok 2009 rovněž prokázaly silný nárůst obratu a rekordní provozní zisky oproti předchozímu roku.
Za tříměsíční období končící 31. prosincem 2009 byly oznámeny rekordní obraty a provozní zisky. Obrat na globální bázi (včetně zahraničních poboček LG) se zvýšil o 6,8 procent na 14,3 bilionů KRW (12,2 miliard USD) v porovnání s předchozím rokem. Provozní zisk byl až 446,7 miliard KRW (382 milionů USD), výsledkem čehož byla marže 3,1 procent, o 2,3 procent vyšší než ve čtvrtém kvartálu předchozího roku. Roční obrat 2009 na globální bázi se zvýšil o 12,5 procent na rekordní výši 55,5 bilionů KRW (43,4 miliard USD) s provozním ziskem 2,9 bilionů KRW (2,3 miliard USD). Konsolidovaný obrat včetně poboček vzrostl o 15,3 procent oproti předchozímu roku na 73,0 bilionů KRW (57,1 miliard USD). Konsolidovaný provozní zisk dosáhl 4,2 bilionů KRW (3,3 miliard USD), za marži 5,8 procent.
Divizi domácí zábavy se obrat ve čtvrtém kvartálu zvýšil o 18 procent na 5,9 bilionů KRW (5,0 miliard USD), čímž se vrátil provozní zisk 271,6 miliard KRW (232 milionů USD) za marži 4,6 procent, o 5,2 procent vyšší než v předchozím roce, a to vše je výsledkem silného vedoucího postavení produktů a stoupající poptávce po LCD a plazmových televizorech. Prodej plochých panelových televizorů se oproti předchozímu roku zvýšil o 52 procent ze 4,3 milionů prodaných kusů na 6,6 milionů. Zvýšení oproti předchozímu kvartálu bylo jak u LCD televizorů, tak u plazmových televizorů rovněž patrné, a to o 38 a 29 procent. Roční obrat dosáhl 19,6 bilionů KRW (15,3 miliard USD), čímž vyskočil o 19,9 procent oproti předchozímu roku, a to zejména díky rekordnímu prodeji 19,5 milionu plochých panelových televizorů. Celkem vzato se ziskovost zvýšila díky vyšším prodejům a průbojnějšímu cenovému managementu.
Divize mobilních komunikací LG oznámila obrat z prodeje 4,2 bilionů KRW (3,6 miliard USD), o 7,4 procent nižší než za čtvrtý kvartál 2009. Provozní zisk 55,8 miliard KRW (48 milionů USD) v období 2009 vyústil v marži 1,3 procent. Obraty z prodeje telefonů byly 3,9 bilionů KRW (3,3 miliard USD), což je pokles o 5 procent oproti stejnému kvartálu 2008, zatímco provozní zisk dosáhl 66,5 miliard KRW (57 milionů USD), výsledkem čehož byla marže 1,7 procent. Dodávky telefonů se zvýšily o 32 procent oproti předchozímu roku a o 7 procent oproti předchozímu kvartálu na 33,9 milionů kusů, díky čemuž se v roce 2009 prodalo rekordních 117,9 milionů kusů v porovnání se 100,7 miliony v roce 2008 díky masivnímu nárůstu v Severní Americe, Evropě a na rozvojových trzích. Eroze cen a zvýšení tržních nákladů na inventární doprodej z konce roku a rozšiřování odbytových cest vyústily v nižší ziskovost v porovnání se třetím kvartálem. Roční obrat obchodní jednotky mobilních komunikací se zvýšil o 13,5 procent na 18,2 bilionů KRW (14,2 miliard USD), přičemž jenom divize telefonů zaznamenala zvýšení 17,3 procent oproti předchozímu roku na 17,1 bilionů KRW (13,4 miliard USD).
Divize domácích spotřebičů oznámila zvýšení obratu o 6,8 procent na 2,5 bilionu KRW (2,1 miliardy USD) za čtvrtý kvartál v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Obnovení poptávky na rozvojových trzích přispělo k tomuto nárůstu oproti předchozímu roku. Konkurenceschopnost produktů společnosti vyústila v provozní zisk 75,7 miliard KRW (65 milionů USD), výsledkem čehož je marže 3,1 procent. Navzdory nízké poptávce kvůli sezónním výkyvům větší obrat na rozvojových trzích a probíhající snižování nákladů zajistily oproti předchozímu roku vyšší marži. Celkový obrat za celý rok 2009 se zvýšil o 10,9 procent oproti roku 2008 na 9,5 bilionů KRW (7,4 miliard USD).
Divize klimatizací zaznamenala ve čtvrtém kvartálu pokles 9,4 procent na základě KRW (nárůst 3 procenta na základě USD) na 619,9 miliard KRW (530 milionů USD) oproti předchozímu roku. Celoroční obrat dosáhl 4,5 bilionu KRW (3,5 miliardy USD), což je o 1,4 procenta méně než v předchozím roce. Vysoce efektivní klimatizační zařízení vedla nárůst v Korei. Navzdory hospodářskému poklesu společnost zaznamenala poptávku na trhu a zvýšení obratu na rozvojových trzích.
Divize průmyslových dodávek LG oznámila zvýšení obratu o 10,8 procent za čtvrtý kvartál oproti předchozímu roku na 1,3 bilionu KRW (1,1 miliardy USD) s provozním ziskem 57,6 miliard KRW (49 milionů USD). Roční obrat zaznamenal 4,6 bilionů KRW (3,6 miliard USD), v podstatě stejný jako v roce 2008, přičemž se obrat zvyšoval v závislosti na zvyšování poptávky na trhu v Evropě. Vyšší obrat z prodeje monitorových TV a partnerství s hotely a velkými zákazníky přispěly k větší ziskovosti.
Finanční prohlášení a mimoprovozní položky na mateřském základě
Kvartální provozní zisk a čistý zisk se zvýšily na 225,3 miliard KRW (193 milionů USD) a 297,2 miliard KRW (254 milionů USD), čímž se úspěšně vrátil zisk z provozní ztráty 941,5 miliard KRW (691 milionů USD) a zisk z čisté ztráty 671,3 miliard KRW (476 milionů USD) oproti předchozímu roku. Čistý zisk společnosti za celý rok vzrostl o 325 procent na 2,1 bilionu KRW (1,6 miliardy USD) z 482,8 miliardy KRW (438 milionů USD) v roce 2008.
Výnos z deviz 25,6 miliard KRW (22 milionů USD) a výnos z metody ekvivalence 630,5 miliard KRW (539 milionů USD) ze zahraničních poboček a dceřiných společností napomohly zvýšení čistého zisku. Zejména společnost LG Display, v níž společnost LG Electronics vlastní podíl 37,9 procent, si zajistila výnos z metody ekvivalence 181,6 miliard KRW (155 milionů USD).
Směr obchodu a vyhlídky do prvního kvartálu 2010
Poptávka na trhu by dle očekávání měla stoupat, když se světová ekonomika začíná vzpamatovávat z hospodářského poklesu. Na globální bázi společnost LG Electronics očekává nárůst obratu – zejména z prodeje LCD televizorů na základě USD – v důsledku přechodu na digitální TV na vyspělých trzích a zvýšené poptávky kvůli Světovému poháru ve fotbale a Olympijským hrám 2010. Obchodní jednotka mobilních komunikací LG se zaměřuje na 19-tiprocentní zvýšení prodeje na 140 milionů kusů, přičemž se zaměřuje zejména na explodující kategorii smartphonů a specializaci v obsahu a službách. Fotobuňky, LED podsvícení a nová obchodní řešení v automobilových a obchodních oblastech představují nové motory, které dle očekávání zvýší obraty. Očekává se také, že ziskovost společnosti LG se oproti loňskému roku zvýší díky prvotřídním produktům v kategorii domácí zábava a domácí spotřebiče. Společnost oznámila cíl dosáhnout obratu 59 bilionů KRW (51,3 miliard USD) a vyčlenit 3,6 bilionů KRW (3,1 miliard USD) na nové investice.
Vysvětlení směnných kurzů čtvrtého kvartálu 2009
Pro nerevidované konsolidované výnosy z tříměsíčního období končícího 31. prosincem 2009 se částky v KRW převádějí na USD podle průměrného kurzu z daného kvartálu: 1,169 KRW za USD (4. kvartál 2009), 1,241 KRW za USD (3. kvartál 2009, porovnání s předchozím kvartálem) a 1,362 KRW za USD (4. kvartál 2008, porovnání s předchozím rokem). Průměrný kurz dvanáctiměsíčního období 2009 byl 1,278 KRW za USD a 1,103 KRW za USD v roce 2008. Společnost LG předpokládá, že směnný kurz v roce 2010 bude 1,150 KRW za USD.