Česká ICT společnost Thein Digital využije AI a datovou platformu watsonx od IBM, aby pomohla svým produktovým manažerům a prodejcům, kteří tráví spoustu času přípravou podkladů pro probíhající výběrová řízení nebo potřebují rychle odpovídat na dotazy potenciálních zákazníků. V rámci tohoto projektu Thein využije IBM watsonx Assistant a watsonx.ai spolu s dalším softwarem IBM, aby jim pomohl trénovat, ověřovat, ladit a nasazovat nové AI řešení.
IBM byznys partner, společnost Thein Digital se rozhodla připravit řešení, jehož prostřednictvím budou moci organizace a společnosti urychlit realizaci RFI ve výběrových řízeních, kterých se účastní. Samozřejmostí je i nastavení procesu, jehož prostřednictvím budou moci udržovat obdobné řešení v případě rozšíření nabídky o další produkty nebo zcela novou produktovou řadu.
Klíčovým cílem spolupráce IBM a Thein Digital bylo vytvořit jediný přístupový bod s pravdivými, aktuálními a relevantními informacemi o produktech společnosti. Díky tomuto transformativnímu řešení by Thein Digital mohl začít používat AI s vlastními obchodními procesy, HR dokumenty a nabídnout řešení svým zákazníkům.
V rámci pilotního projektu IBM Client Engineering tým a Thein spolu vytvořili aplikaci, jejímž prostřednictvím se shromažďují informace a znalosti z různých zdrojů včetně webu, PDF depozitáře, prezentací atd. Virtuální asistent generativní umělé inteligence IBM watsonx v IBM Cloudu odpovídá na otázky pomocí aplikace založené na spravované znalostní bázi v přirozeném jazyce. „Generované odpovědi vždy obsahují odkazy na původní dokumenty a zdroje, ze kterých byly informace čerpány, aby bylo možné vše snadno ověřit. Odpovědi mohou být uživatelsky přívětivé validovány a v případě potřeby upravovány, což nám umožňuje v průběhu času vybudovat znalostní základnu, která bude ověřena lidmi a nastavena jako jediný zdroj pravdy pro budoucí RFI. Kombinujeme rozhraní pro dva druhy případů použití: člověka produktového manažera, který zpracovává RFI, a obchodníka, který potřebuje rychle informace o produktu,“ dodává Marie Machálková z Thein Digital.
„IBM watsonx, přední platforma konverzační umělé inteligence na trhu, je navržena tak, aby pomáhala společnostem a organizacím napříč odvětvími překonat třenice tradiční podpory a poskytovala výjimečné zážitky potenciálním zákazníkům, zákazníkům a zaměstnancům. Platforma IBM watsonx podporuje podniky s nástroji a technologiemi AI, které jsou postavené na principech důvěry a transparentnosti, protože třídí složité detaily, aby rychle získaly požadované informace z velkých dokumentů a různých zdrojů,“ říká Tatiana Výbošťoková, manažerka IBM Client Engineering týmu v Praze.
Virtuální asistent založený na generativní platformě IBM watsonx pomáhá společnosti Thein Digital snadno a rychle získat cenné informace z různých zdrojů dat. Poskytuje uživatelům nestrukturované zdroje dat, které potřebují ke zpracování dotazů a vstupních datových souborů pomocí klíčových slov nebo metadat, a usnadňuje rychlá a přesná rozhodnutí na základě dat.