NVIDIA se veze na vlně umělé inteligence a dostává se do Top 10 megabrandů.
Podle nejnovější zprávy Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024 dosáhla společnost Apple historického milníku – stala se první značkou na světě s hodnotou bilionu dolarů. Apple si tak udržel první místo již třetí rok po sobě, čímž se zařadil mezi technologické giganty jako Google, Microsoft a Amazon. Tyto společnosti dokazují, jak důležitou roli technologie hrají v našem každodenním životě.
Mezi první pěticí se stále drží i McDonald’s, který díky neustálým inovacím, včetně využití umělé inteligence pro dynamické jídelní lístky a předvídání objednávek, ukazuje, že i netechnologické značky mohou růst za pomocí moderních technologií.
Společnost NVIDIA, představující narůstající vliv AI v našem každodenním životě, poskočila o 18 míst a nyní je na 6. pozici s nárůstem hodnoty značky o 178 %. Do Top 10 se po roční absenci vrací Facebook a poprvé se zde objevuje i Oracle.
Zpráva BrandZ 2024 také zdůrazňuje odolnost značek na předních místech žebříčku. Celková hodnota Global Top 100 vzrostla o 20 % a dosáhla 8,3 bilionu dolarů, což je blízko rekordu z roku 2022, kdy činila 8,7 bilionu dolarů. Od roku 2006 vzrostla hodnota značek v Global Top 100 o 474 %. Mezní hodnota pro vstup do Top 100 se zvýšila o 354 %, z původních 4 miliard USD na 19 miliard USD.
Kantar BrandZ Top 10 nejhodnotnějších globálních značek 2024
Žebříček 2024 | Značka | Hodnota značky 2024 (US$ M) | Meziroční změna (%) |
1 | Apple | 1,015,900 | 15% |
2 | 753,474 | 30% | |
3 | Microsoft | 712,883 | 42% |
4 | Amazon | 576,622 | 23% |
5 | McDonald’s | 221,902 | 16% |
6 | NVIDIA | 201,840 | 178% |
7 | Visa | 188,929 | 12% |
8 | 166,751 | 79% | |
9 | Oracle | 145,498 | 58% |
10 | Tencent | 135,215 | -4% |