Na internet unikly osobní údaje zhruba 73 milionů současných a bývalých zákazníků americké telekomunikační společnosti AT&T. Informovala o tom o víkendu firma. Dodala, že zatím neví, jakým způsobem tyto data unikla.
Uniklé údaje pocházejí z období před rokem 2020. Týkají se 7,6 milionu současných a 65,4 milionu bývalých zákazníků. Rozsah úniku se u jednotlivých osob liší, uniklé údaje mohou zahrnovat například jména, adresy, telefonní čísla, čísla sociálního zabezpečení, data narození či čísla účtů u AT&T a přístupové kódy. Podle firmy nicméně zřejmě nezahrnují finanční data či historii telefonních hovorů.
„AT&T v současnosti nemá důkazy o nepovoleném přístupu do svých systémů, který by vedl ke krádeži dat,“ uvedla firma. Dodala, že situaci analyzuje ve spolupráci s externím odborníky na kybernetickou bezpečnost. Podle firmy zatím není jasné, zda údaje pocházejí přímo od ní, nebo od některého z jejích partnerů.
Společnost rovněž uvedla, že již změnila přístupové kódy, které slouží jako dodatečná úroveň ochrany účtů. Dodala, že bude kontaktovat klienty, kterých se únik citlivých dat dotkl, a pomůže jim řešit případné problémy.