Prohlížeč Chrome, který na začátku září představila společnost Google, využívá téměř 12 procent českých internetových uživatelů. Vyplývá to z výzkumu společnosti Mediaresearch. Google Chrome se tak svou popularitou vyšplhal na čtvrté místo, nejpopulárnějším prohlížečem i nadále zůstává Internet Explorer od Microsoftu.
Skutečnost, že společnost Google nabízí svůj nový internetový prohlížeč, zaregistrovalo podle zprávy Mediaresearch téměř 38 procent respondentů. Vzhledem k tomu, že se průzkum týkal především domácích uživatelů, je možné, že část z nich si prohlížeč zaměnila za populární internetový vyhledávač. To se potvrdilo i při dodatečném výzkumu, kdy přibližně pětina respondentů uvedla, že neví nebo si není jista, jaký je obecně rozdíl mezi prohlížečem a vyhledávačem.
Internet Explorer stále na výsluní
Stále nejrozšířenějším prohlížečem používaným v domácnostech je Internet Explorer od společnosti Microsoft, který používá 62 procent dotázaných. Druhé místo patří prohlížeči Mozilla Firefox. Ten používá na svém počítači téměř 47 procent uživatelů. Třetí pomyslnou příčku si dlouhodobě drží internetový prohlížeč Opera s 15procentním podílem.
Na záda jí však dýchá nový prohlížeč Google Chrome, který na svém počítači používá téměř 12 % uživatelů. Je však pravděpodobné, že ve skutečnosti bude podíl o něco nižší. Výzkum je totiž založen na dotazování, nikoliv na statistikách přístupů na jednotlivé weby. V domácnostech je navíc často používáno více prohlížečů současně.
Chrome těží z jednoduchého vzhledu
Chrome si podle Mediaresearch svou oblibu mezi uživateli získává díky svému jednoduchému vzhledu a dalším vlastnostem. Téměř dvě pětiny respondentů uvedlo, že dosud nemá dostatek informací pro to, aby se rozhodlo tento prohlížeč nainstalovat. Více než čtvrtina respondentů v současné době neplánuje Chrome instalovat, ale nevylučuje jeho použití v budoucnu. Se svým stávajícím prohlížečem je spokojeno na 14 procent dotazovaných uživatelů, takže Chrome používat nechtějí.
Poněkud jiná je situace ve firemním prostředí. Tam mají na další rozšiřování prohlížeče Chrome vliv rozhodnutí vedoucích pracovníků IT oddělení. „Problémem Chromu může být fakt, že v mnoha společnostech je jako internetový prohlížeč prosazován Internet Explorer, na který často bývají také navázány některé firemní aplikace,“ napsal v dřívějším článku kolega Petr Švec.
Firemní počítače navíc významně mění celkové statistiky v používání prohlížečů. Podle nedávno vydané zprávy měřící služby NAVRCHOLU.CZ má Google Chrome na českém trhu podíl jen něco kolem půl procenta.