Společnost ZEBRA SYSTEMS, distributor řešení N-able na českém a slovenském trhu, oznámila, že podle jejího dotazování mezi IT prodejci 67 % z nich registruje aktuálně největší zájem koncových zákazníků o MSP služby zálohování a služby ochrany koncových zařízení – více než o tradiční MSP služby vzdálené správy a monitoringu. Průzkum byl proveden v dubnu 2023 mezi prodejci společnosti.
Průzkum ukazuje, že MSP služby již nejsou jen o správě a monitoringu (RMM) zákaznických zařízení, ale že jejich těžiště se rychle přesouvá směrem ke službám ochrany dat a IT bezpečnosti. Moderní komplexní MSP nástroje jako například N-able N-sight či N-able N-central umožňují poskytovatelům řízených služeb snadno rozšířit spektrum svých služeb na základě poptávky zákazníků. MSP poskytovatelům pak tyto služby umožňují zvýšit produktivitu, vylepšit úroveň zabezpečení zákaznických infrastruktur a zvýšit spokojenost zákazníků.
Nejzajímavější zjištění z dotazování:
• Stále více IT poskytovatelů začíná poskytovat převážně MSP služby, celkem to uvedlo 71 % respondentů, 62 % pak nabízí také částečně proaktivní služby a jen 24 % se spoléhá na tradiční break-fix model. Naopak již 12 % nabízí hlavně řízené služby IT bezpečnosti (MSSP).
• Největší zájem mezi koncovými zákazníky je o MSP služby zálohování a disaster recovery či ochrany koncových bodů (obě 67 %), vzdálené správy a monitoringu (47 %) a ochrany e-mailů (46 %).
• Hlavní motivací IT poskytovatelů k přechodu na MSP je spokojenost zákazníků (64 %), lepší úroveň zabezpečení (38 %), vyšší komfort IT administrátorů (38 %) a vyšší produktivita (36 %).
• 63 % respondentů letos registruje oproti minulému roku zvýšenou úroveň bezpečnostních hrozeb.
„Rok od roku zvyšující počty kybernetických útoků rychle zvedají i poptávku zákazníků po řízených službách IT bezpečnosti.“ řekl Ondřej Šabata, Sales Engineer pro řešení N-able ve společnosti ZEBRA SYSTEMS. „Díky tomu čím dál více našich partnerů zahrnuje do svého portfolia také MSP či MSSP služby, kde velký nárůst poptávky vidíme zejména po nástrojích EDR pro ochranu koncových bodů. Výhody jsou oboustranné: zákazníci získávají lepší prevenci a ochranu proti bezpečnostním hrozbám a poskytovatelé pak díky uceleným MSP nástrojům mohou obsluhovat více zákazníků se širší nabídkou služeb.“