Čínská společnost Alibaba Group se chystá rozšířit svou součást Lazada i do Evropy. Uvedla to agentura Reuters, která se odvolává na dva informované zdroje. Lazada se teď zaměřuje na elektronické obchodování v jihovýchodní Asii a chystaná expanze je součástí snahy čínské firmy o další růst v zahraničí.
Alibaba už v Evropě působí prostřednictvím své globální platformy elektronického obchodu AliExpress. Ta se zaměřuje hlavně na spotřebitele, kteří hledají zboží od čínských výrobců, jako je příslušenství pro chytré telefony nebo oblečení. Před několika měsíci otevřela v Belgii centrálu pro evropský prodej její logistická pobočka Cainiao.
Lazada se chce v Evropě zaměřit na lokální prodejce. AliExpress se má nadále soustředit hlavně na prodej z Číny, uvedl jeden ze zdrojů. Zdroje však neupřesnily, do kterých zemí by Lazada měla expandovat, protože na detailech se pracuje.
Alibaba v Číně v poslední době čelí silné konkurenci firem, jako je Pinduoduo či Douyin, která je dceřinou společností firmy ByteDance. Možnosti k další expanzi ji navíc na domácím trhu omezily nové předpisy.
Lazadu v roce 2012 založil německý technologický inkubátor Rocket Internet. Jejím cílem bylo stát se v jihovýchodní Asii odpovědí na americký podnik Amazon. V roce 2016 v ní zhruba za jednu miliardu USD (23,2 miliardy Kč) získala kontrolní podíl Alibaba. V té době to byla pro čínský podnik největší akvizice v zahraničí.
Hlavník konkurentem Lazady v regionu je Shopee firmy Sea Ltd. Ta už expandovala do zahraničí a loni vstoupila na trhy v Polsku, Španělsku a ve Francii. V březnu se však stáhla z Indie a z Francie, protože tam čelila slabým vyhlídkám růstu.