Maďarská společnost Webshippy, která se zabývá doručováním zboží z e-shopů, v létě otevře robotizované centrum u Prahy. V dubnu zahájí provoz skladovacího centra o rozloze 3000 metrů čtverečních u Bratislavy. Uvedla to dnes společnost v tiskové zprávě.
Firma spravuje on-line objednávky pro více než 2000 e-shopů. Zákazníkům dodává každý měsíc 150.000 až 200.000 balíků, celkem doručila tři miliony zásilek. Loni dosáhla obratu 6,5 milionu eur, tedy asi 160 milionů Kč. Firma uvedla, že každý rok roste dvojnásobným tempem.
V Maďarsku provozuje Webshippy centrum nedaleko Budapešti, které obsluhuje objednávky koncových zákazníků a umožňuje automatizované zpracování objednávek. Do tří let firma plánuje vybudovat síť center ve všech hlavních evropských zemích.
„Naše centra umožňují e-shopům poskytovat nejmodernější služby, díky nimž jsou schopny obsloužit své zákazníky různými způsoby a v krátkém čase. Kromě běžného doručení do druhého dne nabízíme i doručení ve stejný den nebo dokonce do 60 minut. Naše sklady využívají ke zpracování objednávek a sestavování balíků stejné hi-tech roboty, jaké používají společnosti Amazon nebo Alibaba ve svých fulfillment centrech,“ uvedl generální ředitel András Perényi.
Stále více internetových obchodů obchoduje s virtuálními skladovými zásobami, své produkty odebírá od on-line velkoobchodníků a doručování domů svěřuje e-logistickým centrům. Česko patří v elektronickém obchodu k předním zemím v Evropě. Podíl e-shopů na českém maloobchodu loni podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dosáhl 17 procent, meziročně vzrostl o procentní bod. Češi loni v internetových obchodech utratili 223 miliard korun, meziročně o 14 procent více.