Firma očekává zpomalení růstu kvůli nedávné změně zavedené firmou Apple týkající se ochrany osobních údajů.
Americká společnost Facebook ve druhém čtvrtletí zdvojnásobila čistý zisk na 10,4 miliardy USD (224,4 miliardy Kč). K vysokému růstu pomohly zejména vyšší výdaje firem za reklamu. Firma ale v dnešním sdělení zároveň varovala před výrazným zpomalením růstu tržeb.
Zisk na akcii činil 3,61 dolaru, zatímco analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali zisk 3,03 dolaru na akcii. Celkové výnosy, které primárně tvoří hlavně tržby z reklamy, vzrostly o 55,6 procenta na 29,08 miliardy USD a rovněž překonaly odhady analytiků. Výnosy z reklamy na stejnojmenné sociální síti, která je podle počtu uživatelů největší na světě, stouply o 56 procent na 28,58 miliardy USD.
Facebook stejně jako další firmy z odvětví zaznamenal zvýšenou poptávku po digitální reklamě, protože pandemie lidi donutila nakupovat převážně na internetu. To přimělo některé podniky vytvořit si internetové obchody za použití platforem sociálních médií.
Facebook ale zároveň uvedl, že ve třetím a čtvrtém čtvrtletí očekává výrazné zpomalení růstu tržeb. To poslalo akcie firmy po oficiálním uzavření obchodování v USA dolů zhruba o pět procent.
Firma očekává zpomalení růstu kvůli nedávné změně zavedené firmou Apple týkající se ochrany osobních údajů. Tato změna vyžaduje, aby vývojáři aplikací pro telefony iPhone začali uživatele žádat o povolení se sběrem určitých dat pro reklamní účely. Podle Facebooku tento požadavek uškodí nejen jeho podnikání, ale také malým firmám, které se na personalizovanou reklamu spoléhají.
Počet měsíčních aktivních uživatelů facebooku meziročně vzrostl o sedm procent na 2,9 miliardy. Byl však o něco nižší než čekali analytici. Růst byl také nejnižší minimálně za tři roky, uvedla agentura Reuters.