Samsung na trh dodal 76,5 milionu chytrých telefonů a získal 22procentní podíl na trhu.
Celosvětový prodej chytrých telefonů v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 27 procent na 347 milionů přístrojů. Přispělo k tomu uvolnění restrikcí v Číně po pandemii a rychlý postup očkování ve Spojených státech, který zvyšuje naděje ohledně zotavení hospodářství. Největším výrobcem smartphonů se od ledna do března stal jihokorejský Samsung, který z prvního místa odsunul amerického rivala Apple. Třetí pozici obsadil čínský výrobce Xiaomi, který za sebou má dosud nejlepší čtvrtletní výkon. Ukázal to průzkum, jehož výsledky dnes zveřejnila společnost Canalys.
Samsung na trh dodal 76,5 milionu chytrých telefonů a získal 22procentní podíl na trhu. Jihokorejský podnik oznámil růst zisku divize mobilní komunikace o 66 procent, k němuž pomohla vlajková řada přístrojů Galaxy S21.
Americký výrobce elektroniky Apple dodal v období od ledna do března 52,4 milionu telefonů a s 15procentním podílem trhu klesl na druhou příčku. Firma v prosinci čínské zákazníky uchvátila novou řadou přístrojů iPhone 12, které dokážou využívat mobilní sítě páté generace (5G). Ve středu společnost uvedla, že prodej v Číně se téměř zdvojnásobil a táhnou jej lidé, kteří přecházejí na nový iPhone. Čínský výrobce Xiaomi zvýšil odbyt o 62 procent na 49 milionů přístrojů, čímž si firma zajistila 14procentní podíl na světovém trhu.
Z čínských výrobců zvýšily odbyt ještě firmy Oppo a Vivo. Někdejší jednička Huawei, kterou ochromily americké sankce, skončila na sedmém místě. Huawei loni prodal divizi levných telefonů Honor v naději, že se mu podaří oživit prodej, když se oddělí od mateřské firmy zasažené sankcemi. Za první čtvrtletí Huawei dodal na trh 18,6 milionu chytrých telefonů.
„Hlavním problémem se staly dodávky klíčových součástek, jako jsou čipové sady. To se odrazí v odbytu chytrých telefonů v nadcházejících čtvrtletích,“ upozornil analytik Ben Stanton ze společnosti Canalys.
Apple ve středu po zveřejnění hospodářských výsledků uvedl, že nedostatek čipů, který se projeví zejména u výrobků iPad a Macbook, může firmu v období od dubna do června připravit o tržby v objemu tři až čtyři miliardy dolarů (až 85,4 miliardy Kč).