AT&T reorganizuje své aktivity po převzetí společnosti Time Warner.
Americká telekomunikační společnost AT&T prodá za 1,175 miliardy USD (25,6 miliardy Kč) svou streamovací službu zaměřenou na animované pořady Crunchyroll japonské firmě Sony. AT&T prodává aktivity, které nepovažuje za své hlavní, aby získala peníze na snížení dluhu. Uvedla to dnes agentura Reuters.
Sony akvizicí získá napojení na tři miliony platících předplatitelů Crunchyroll ve více než 200 zemích a regionech. To posílí Sony v globální konkurenci s giganty jako Netflix. Crunchyroll se stane součástí divize Funimation Global Group, která má ve Spojených státech milion předplatitelů a kterou Sony koupila v roce 2017.
AT&T reorganizuje své aktivity po převzetí společnosti Time Warner, kterou získala v roce 2018 a kterou následně přejmenovala na Warner Media. Rozhodla se prodat aktivity, které považuje za vedlejší, a více investovat do jiných aktivit firmy Warner Media.
Telekomunikační gigant předpokládá, že dokončí dohodu co nejdříve. Za poslední rok firma prodala majetek za miliardy dolarů, včetně mobilní divize v Portoriku či datových center a kanceláří v New Yorku. Cílem bylo získat hotovost a snížit masivní zadlužení.
Warner Media vlastnila také většinový podíl v mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME), jejíž součástí jsou televizní stanice v pěti zemích střední a východní Evropy včetně české skupiny Nova. Letos v únoru akcionáři CME schválili nabídku na převzetí firmy od české skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera. Transakce v hodnotě zhruba 2,1 miliardy USD byla dokončena v říjnu.