Reklama nabízela hru umožňující virtuálně žehlit své oblečení.
Avast objevil v obchodě Google Play dalších 21 herních aplikací, které obsahují adware. Aplikace nahlásil společnosti Google. V současné době je v Google Play stále dostupných 19 z nich, které Google nadále prověřuje.
Podobně jako adwarové aplikace, které Avast nahlásil v červnu a v září, je i tento adware součástí rodiny HiddenAds. Uživatelům zobrazuje vtíravé reklamy a láká je ke stažení tím, že se vydává za hry. Slibují například, že virtuálně „nechají vaše auto létat přes silnici, stromy a kopce, abyste mohli střílet zločince z vrtulníku,“ nadšencům do domácích prací chce zase umožnit virtuálně žehlit své oblečení (poznámka: !!!). Společnost SensorTower odhadla, že si tyto aplikace stáhlo přes 8 milionů uživatelů.
Četné uživatelské recenze v Obchodě Google Play uvádějí, že aplikace upoutaly jejich pozornost prostřednictvím reklam na YouTube když slibovaly jinou hru, než jakou aplikace nakonec poskytly. Po stažení zaplavily jejich telefony reklamy.
„Vývojáři adwaru stále častěji používají kanály sociálních sítí, tak jako by to činili běžní marketéři. V září jsme viděli šíření adwaru přes TikTok. Tentokrát uživatelé hlásili, že se s reklamami propagující hry setkali na YouTube. Popularita těchto sociálních sítí z nich dělá atraktivní reklamní platformu, a to i pro kyberzločince, kteří se tak zaměřují na mladší publikum,“ uvedl analytik Avastu Jakub Vávra.
Rodina HiddenAds je trojský kůň maskovaný za bezpečnou a užitečnou aplikaci, která ale zobrazuje rušivé reklamy i mimo své prostředí. Tyto kampaně zneužívají stávající herní aplikace, přidávají do nich agresivní funkce HiddenAds a zobrazují nechtěné reklamy. Nenápadné funkce, jako je skrytí jejich ikon a zobrazení relevantních reklam, znesnadňují identifikaci a odstranění takového adwaru.