Poskytovat klientům komplexní služby v oblasti prodejních a zákaznicky orientovaných procesů. To je cílem obchodní a marketingové společnosti ONEplanet,ONEbusiness. Od roku 2018 jí v naplňování tohoto cíle pomáhá informační systém HELIOS Orange z dílny Asseco Solutions, a to ve své cloudové podobě, prostřednictvím řešení ERPORT.
Abychom byli konkrétnější – k výše zmíněným komplexním službám, které společnost poskytuje, patří například vytváření a realizace obchodních modelů, systémová podpora a vývoj mobilních prodejních a skladovacích aplikací nebo realizace e-shopových řešení právě nad HELIOS Orange. Při tom firma využívá nové nástroje a postupy prodeje. Například zdejší call centrum je založeno na pasivní a aktivní realizaci formou remote řešení včetně on-line nahrávání a vyhodnocování hovorů.
Další z činností firmy realizuje zdejší HR team. Sem patří tzv. HR Scouti a celkový management náboru, stejně jako řízení lidských zdrojů – interních i externích, školení a tréninky, a také logistika a distribuce.
„K našim zákazníkům patří leadři trhu z oblasti tabákového průmyslu, kosmetického průmyslu a dále široké spektrum retailových společností, které využívají naše služby a nástroje zaměřené na zvýšení prodeje, efektivity obchodních a podpůrných služeb,“ říká Jiří Uher, CEO v OnePlanet,OneBusiness.
Systém a aplikace ruku v ruce
V předchozích letech zde používali systém vytvořený na míru konkrétního projektu, což však nebylo při následném růstu firmy a současném masivním rozrůstání jejích aktivit už udržitelné. „Nutnost zavést standardní řešení na robustní platformě s ohledem na dynamický rozvoj a rozsah realizovaných projektů. Rozhodnutí a výběr ERP systému byl velmi silně ovlivněn předchozí pozitivní zkušeností, jak se systémem HELIOS Orange, tak se společností Asseco Solutions, kterou členové vedení společnosti nezávisle získali z implementací v předchozích letech v řadě jiných společností, kde působili,“ vysvětluje Ondřej Bartoň, CIO v OnePlanet,OneBusiness a dodává: „Naším cílem je vždy umět rychle implementovat vhodnou infrastrukturu do naší společnosti s ohledem na dynamický růst našich potřeb, což byl důvod, proč jsme volili využívání systému formou cloudu, tedy ERPORT.“
Podle jeho slov byl ERPORT jasnou volbou, protože cílem zakladatelů společnosti bylo vyhnout se všem problémům, kterým bylo nutno čelit v oblasti licenční politiky, výkonu jednotlivých částí infrastruktury a zejména jejich vzájemné provázání a odladění do funkčního celku.
„Pouze jsme zvažovali, kdy se dostaneme do fáze, kdy se nám již vyplatí jít spíše cestou vlastní volby. Zatím jsme se do tohoto bodu nedostali ani po více než třech letech provozu,“ vzpomíná Ondřej Bartoň.
Informační systém HELIOS zde byl uveden do ostrého provozu v lednu 2018, a to v souvislosti s využíváním mobilní aplikace AGATA (správa skladových zásob u externí sales force), která byla v provozu od května 2018 do září 2019. Ta byla následně od října 2019 nahrazena rozšířenou aplikací MIO (byznys + skladová aplikace pro externí sales force).
Plány do budoucna
„Implementace probíhala velice překotně a ve velmi krátkém čase, cca během 30 dní, protože situace na straně OnePlanet byla kritická. Díky vzájemné součinnosti se však podařilo implementovat klíčové prvky systému,“ vzpomíná Ondřej Bartoň a dodává: „Následně došlo během několika měsíců k odladění ERP systému jako celku a vytvoření mobilní aplikace pro externí sales force týmy. Jednalo se skutečně o mimořádný výkon všech zúčastněných s ohledem na čas, za který bylo vše uvedeno do praxe.“
Implementace v prvotně plánovaném rozsahu byla dokončena do prosince roku 2017 a v květnu dalšího roku byla zprovozněna mobilní aplikace AGATA. Tím však projekt zdaleka nekončil – v podstatě kontinuálně pokračoval vývoj a postupné rozšiřování systému, a i díky tomu se vytvořila velice silná vazba mezi OnePlanet a Asseco Solutions, která ve velmi intenzivní formě i nadále pokračuje.
Po dvou letech už je samozřejmě možné bilancovat. Pokud se tedy zeptáte Jiřího Uhera na přínosy nového informačního systému z hlediska firemních procesů, odpovídá: „Výhodou je především jejich automatizace a optimalizace. Právě díky tomu se stal systém HELIOS Orange skutečnou páteří naší společnosti a je využíván přes všechny profese. Skladníky s napojením na WMS počínaje a vedením společnosti konče. Velký důraz klademe na vytěžování dat z pohledu reportingu, za což nás oceňují i naši obchodní partneři, neboť je dokážeme velmi rychle vybavit správnými daty, která jsou v danou chvíli potřeba. Těm nejvýznamnějším dokonce umožňujeme online náhled na data přes webové rozhraní e-portal. Co se týče přínosů cloudového řešení, pak musím říct, že naše společnost musí být schopna garantovat klientům bezpečnost, výkon a zajištění business continuity, zároveň nesmíme opomenout, že jsme vůči klientům flexibilní a dynamičtí tzn. nárazově musíme umět přidávat a odebírat přístupy, zvyšovat výkon serveru atd., což díky volbě Erportu našim klientům garantujeme a zároveň vnímáme jako největší přínos celého tohoto řešení.“
Jedním dechem však Jiří Uher zmiňuje i přínosy v oblasti finanční: „Rozhodně nám v tomto směru pomáhají moduly, které automatizují procesy, např. Balíkobot nebo WMS. Hodně si slibujeme i od právě implementovaného DMS, které by nám mělo výrazně ulehčit papírování.“
Navíc, podle jeho slov, je velkým přínosem flexibilita systému a možnosti dalších dovývojů, které jeho firmě umožňují měnit a případně stavět na zelené louce nová nastavení poplatná danému projektu, v němž HELIOS využívá. Stejně tak je důležitá možnost dovybavení systému o přídavné moduly a partnerská řešení tak, aby se podařilo co nejefektivněji dosáhnout daného optima.
„Aktuálně připravujeme, zvýšení úrovně zabezpečení přihlášením do cloudu naší VPN. Samozřejmostí je zrcadlení celého cloudu, takže naše data jsou neustále zálohována. Řešení ani neklade vysoké nároky na náš HW. Kvitujeme i možnost přihlášení se v podstatě z jakéhokoliv místa na planetě,“ podotýká závěrem Jiří Uher.
Moduly a funkcionality, které jsou ve společnosti ONEplanet,ONEbusiness implementovány
- WMS (Gatema)
- MIO (speciální aplikace napojená na HELIOS Orange)
- CRM (aktivity)
- Oběh zboží
- Fakturace
- Personalistika a mzdy
- Eportal
- Erport
- Balíkobot