Hodnota akcií Alibaby letos stoupla o 23 %.
Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding zvýšil v prvním finančním čtvrtletí meziročně tržby o 34 procent na 153,75 miliardy jüanů (asi 489 miliard Kč). Překonal tak odhady a je zpět na úrovni před koronavirovou epidemií. Z jeho dnešního sdělení vyplývá, že očekávání překonal i zisk. Lidé v Číně dále upřednostňují nákupy na síti, přestože protikoronavirová opatření už jsou mírnější. Společnost také těžila z podnikání v oblasti cloudu kvůli časté práci z domova.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že tržby za tři měsíce do konce června stoupnou jen na 147,77 miliardy jüanů. Zisk činil 47,6 miliardy jüanů, analytici jej odhadovali jen na 24,5 miliardy.
Internetový prodej, tedy hlavní oblast podnikání Alibaby, se podle firemního vyjádření už vrátil zpět na úroveň před vypuknutím epidemie nemoci covid-19. Příjmy z něj stouply o 34 procent na 133,32 miliardy jüanů. Příjmy z cloudu se pak zvýšily o 59 procent na 12,35 miliardy jüanů.
Bez zahrnutí mimořádných položek firma ve čtvrtletí vydělala 14,82 jüanu na akcii. Analytici očekávali, že to bude 13,78 jüanu na akcii.
Hodnota akcií Alibaby, s nimiž se obchoduje i ve Spojených státech, v letošním roce už stoupla o 23 procent. Negativně na ně ale působí tažení amerického prezidenta Donalda Trumpa proti čínským firmám, jehož obětí už se stala čínská aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok.