Centra poskytovat nové služby, například IT podporu zaměstnanců pracujících z domova, konsolidaci dat a projekty digitalizace.
V souvislosti s přesuny a změnami na pracovním trhu, které vyvolala pandemie koronaviru, skokově vzrostl zájem o práci v podnikových službách. O volné pozice se v uplynulých měsících ucházeli mimo jiné i jazykově vybavení kandidáti, kteří byli dříve zaměstnaní v turistickém ruchu, hoteliérství, vzdělávání, a dokonce i ve zdravotnictví. Vyplývá to z informací center podnikových služeb sdružených v asociaci ABSL.
Dle průzkumu personální agentury Randstad řadí Češi podnikové služby již několik let k nejatraktivnějším oborům na trhu. S rozšiřujícím záběrem center do něj běžně přechází pracovníci z jiných oborů, nejčastěji z financí, IT, marketingu či personalistiky. Pandemie řady zájemců o kariéru v podnikových službách ještě rozšířila.
Centra podnikových služeb v ČR fungovala hladce i během nouzového stavu a karantény, větší polovině z nich dokonce pandemie přinesla nové obchodní příležitosti. Některá centra přebírala procesy od svých sesterských organizací v Asii, kde infrastruktura neumožnila převést všechny lidi na práci z domu a muselo dojít k dočasnému útlumu provozu, jiná zase rozšířila svou regionální působnost anebo začala poskytovat nové služby, například IT podporu zaměstnanců pracujících z domova, konsolidaci dat, digitalizační projekty či zavádění robotické automatizace. „Od začátku pandemie v našem oboru klesla i fluktuace, zaměstnanci si váží stability, kterou nabízíme. Velmi dobrou možnost uplatnění přitom kvůli rozvoji sektoru podnikových služeb mají i noví uchazeči. Oproti jiným oborům předpokládáme také letos růst počtu zaměstnanců, a to až o 10 000,“ říká ředitel ABSL Jonathan Appleton s tím, že vzniká řada nových míst zejména v zákaznických službách, hledají se však i experti na IT a účetnictví se znalostí jazyků.