Tržby divize cloudových služeb se zvýšily dokonce o 68 %.
Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku meziročně zvýšil tržby o 22 procent. Koronavirová krize totiž zvýšila zájem o nakupování online, firma navíc dál těží ze silného růstu v oblasti cloudových služeb. Čistý zisk se sice propadl o 88 procent na 3,16 miliardy jüanů (11 miliard Kč), bez zahrnutí mimořádných položek ale překonal očekávání analytiků.
Celkové tržby se ve čtvrtletí, které skončilo 31. března, zvýšily na 114,3 miliardy jüanů (400 miliard Kč) z 93,5 miliardy jüanů před rokem. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali zhruba na 107 miliard jüanů.
Bez zahrnutí mimořádných položek firma ve čtvrtletí vydělala 9,2 jüanu na akcii, zatímco analytici očekávali 6,1 jüanu na akcii.
Tržby z klíčových obchodních aktivit meziročně vzrostly téměř o 19 procent na 93,9 miliardy jüanů. Tržby divize cloudových služeb se zvýšily dokonce o 68 procent na 12,2 miliardy jüanů. Firma v dubnu uvedla, že v příštích třech letech investuje do své cloudové infrastruktury 200 miliard jüanů (zhruba 700 miliard Kč).