Amazon má výhodu v tom, že používá nejmodernější logistické operace.
Americká společnost Facebook začala nabízet nákupy přes internet. Provozovatel stejnojmenné sociální sítě tak jednak využije rostoucího zájmu o nákupy online, zároveň ale získá další data o chování zhruba 2,6 miliardy lidí, kteří jeho síť využívají, protože bude znát jejich nákupní preference. Giganta v odvětví nákupů přes internet, kterým je další americká společnost Amazon, to podle některých analytiků ale neohrozí.
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg při oznamování služby řekl, že projekt výrazně urychlila koronavirová krize. Ta ohrožuje přežití četných menších firem, které na facebooku jakožto na globální sociální síti inzerují, a představují tak pro společnost Facebook významný zdroj příjmů. Zuckerberg řekl, že Facebook chtěl spuštěním služby Facebook Shops takovým firmám pomoci.
Facebook sám tak zároveň získá poznatky o oblíbených e-shopech a položkách zboží svých uživatelů, přiznal Zuckerberg. Zatím se ale podle něj nepočítá s funkcí, která by umožňovala sdílet tyto informace s přáteli, přístup k nim má mít pouze uživatel sám a firma Facebook. Díky získaným datům ale bude společnost schopna dál vylepšit svou schopnost propojit inzerenty s těmi správnými příjemci informací a vydělávat na tom, upozornila agentura DPA.
Významně konkurovat Amazonu, jehož akcie si částečně i kvůli obavám zákazníků navštěvovat kamenné pobočky od vyhlášení pandemie připsaly 35 procent, ale podle některých analytiků Facebook nebude. Amazon má totiž výhodu v tom, že je déle na trhu a že používá nejmodernější logistické operace. Právě ty jej činí úspěšným a pomohly udělat z jeho zakladatele Jeffa Bezose nejbohatšího člověka na světě.
„Myslím, že je nepravděpodobné, že se Facebook Shops v budoucnu stane rivalem Amazonu,“ poznamenal analytik Luke Gowland ze společnosti GlobalData. „Velikost a infrastrukturní síť Amazonu mu konkurenci znesnadní,“ řekl britskému magazínu Verdict.