Američané v letošní předvánoční nákupní sezoně rekordně utráceli na internetu. Tržby v internetových obchodech se na celkových maloobchodních tržbách podílely 14,6 procenty a meziročně stouply o 18,8 procenta. Celkové maloobchodní tržby v předvánočním období bez zahrnutí prodeje aut se zvýšily o 3,4 procenta. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila společnost Mastercard. Údaje sledují útraty v období od 1. listopadu do Štědrého dne.
Předvánoční nákupní období je pro obchodníky důležitým obdobím a může se na celoročních tržbách podílet až 40 procenty. Největší nákupní sezona začíná v USA Dnem díkůvzdání, který však dnes připadl až na 28. listopad, což bylo o šest dní později než loni. Poradce Mastercard Steve Sadove upozornil, že kvůli pozdějšímu termínu Dne díkůvzdání obchodníci nabídli slevy dříve, aby uspokojili zájem spotřebitelů o výhodné nákupy.
Prezident USA Donald Trump na twitteru napsal, že letošní předvánoční tržby stouply o 3,4 procenta, což bylo nejvyšší číslo v historii USA. Mluvčí Mastercardu William Tsang však upozornil, že loni tržby stouply o 5,1 procenta a letošní růst nebyl nejvyšší.
Globální ekonomický růst zpomaluje, k růstu výdajů amerických spotřebitelů ale přispívají vyšší mzdy a silnější trh práce, upozorňují analytici.
Americký Národní svaz maloobchodu (NRF) odhadl, že letošní maloobchodní tržby v předvánočním období stoupnou o 3,8 až 4,2 procenta. Pětiletý průměr je 3,7 procenta, napsala agentura Reuters.