V pondělí 16. prosince vyvrcholily prodeje internetových obchodů, když obraty dosáhly přibližně 1,2 miliardy korun. Zákazníci mohou v e-shopech objednávat vánoční dárky prakticky až do Štědrého dne, garance doručení mimo prodejny či výdejny ale budou pomalu končit.
„Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje a tak e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky – 9. a 16. prosince. V obou případech se obraty on-line obchodů pohybovaly okolo 1,2 miliardy korun,“ uvádí výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.
„Před začátkem vánočních nákupů plánovali Češi využívat osobní odběry zboží z e-shopů intenzivně. Nejvíce ovšem na externích výdejních místech, které se chystalo nejčastěji využít až 40 % nakupujících. Tento trend sledujeme dlouhodobě, od roku 2014 roste zájem o vyzvednutí zboží zákazníkem průběžně. Vzhledem k tomu, že e-shopy i dopravci v uplynulých letech razantně rozšířili nabídku odběrných míst, mají nakupující k dispozici širokou síť, na kterých mohou své balíčky převzít,“ uvedl Jan Vetyška a dále doplnil: „Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že jej nejvíce preferuje 38 % kupujících. Jako nejčastější způsob dodání pak plánovalo 11 % zákazníků jak do práce, tak do výdejny obchodníka.“