Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding ve druhém čtvrtletí zvýšil meziročně tržby o 40 procent na 119,02 miliardy jüanů (téměř 387 miliard Kč). Firma podle svého sdělení zvýšila prodej na internetu a dařilo se i podnikání v cloudových službách. Výsledek tak překonal očekávání.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že tržby za tříměsíční období do konce září dosáhnou 116,8 miliardy jüanů. Zatímco tržby z internetového prodeje se zvýšily o 40 procent na 101,22 miliardy jüanů, v cloudovém podnikání vzrostly dokonce o 64 procent na 9,29 miliardy jüanů.
Čistý zisk se díky podílu ve společnosti Ant Financial zvýšil na 72,54 miliardy jüanů proti 20,03 miliardy dolarů ve stejném období loni.
Alibaba se snaží nacházet vedle on-line prodeje nové zdroje příjmů, protože obchody na internetu zpomalují z důvodu nasycení trhu v největších čínských městech a protože na důvěru spotřebitelů má negativní dopad pokračující americko-čínská obchodní válka, uvedla agentura Reuters.