E-commerce akcelerace, e-tail, chytrá citylogistika či optimalizace skladových zásob – to jsou hlavní obory nového venture-capital fondu. Založením V-Sharp vzniká první skupina zaměřená na zvyšování efektivity e-commerce projektů.
Hlavní tváří nové skupiny V-Sharp se stává Michal Menšík, který před 10 lety založil e-commerce akcelerátor Inveo a po akvizici logistického startupu DoDo stál v České republice u zrodu nového segmentu chytré citylogistiky. Právě díky rozvoji startupu DoDo se portfolio klientů a obrat subjektů mířících do skupiny V-Sharp několikanásobně rozrostlo o stovky procent.
V-Sharp má sídlo v pražském Karlíně, jeho projekty v současné době zaměstnávají přes 650 lidí a souhrnná valuace všech subjektů spadajících do skupiny dosahuje 1 miliardy korun. Skupina plánuje i v dalších letech významně růst, a to v dosavadním tempu stovek procent ročně.
Součástí skupiny je logistický startup DoDo, v jehož čele stojí Managing Director Martin Marek a dosavadní CEO Michal Menšík. DoDo je flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba a v oblasti B2B funguje jako řešení poslední míle. V současné době působí DoDo například v Praze, Plzni, Ostravě, Bratislavě a nedávno zahájila provoz rovněž v Brně či polské Wroclawi. Má dohromady přes 500 kurýrů a využívá na 300 automobilů. Nejvýznamnějšími klienty DoDo jsou Mall.cz, KFC, Datart, Alza.cz, Rohlík, Footshop, Škoda Auto Digilab a další.
První akvizicí skupiny je platforma Atoto. V-Sharp díky ní podle tiskové zprávy získává technologické know-how a tým talentů, který pomůže se spouštěním nových B2B i B2C e-commerce projektů. Novým CEO Atoto byl jmenován jeden ze zakládajících partnerů V-Sharp Mario Megela.
Součástí V-Sharp je i e-commerce akcelerátor Inveo, který dostane novou roli. Cílem nově jmenovaného CEO Jiřího Vaška je přetransformovat značku na komplexního dodavatele e-commerce řešení. V současné době Inveo rozšiřuje působnost i do konzultačních činností, které navyšují rozsah spolupráce třeba o možnost komplexních auditů.
Významný podíl má V-Sharp rovněž v platformě Riverbit, v jejímž čele stojí Roland Džogan a Alex Čopák. Riverbit zajišťuje automatickou předpověď poptávky, a na základě toho optimalizuje firemní procesy včetně marketingu, logistiky, zásobování, skladového hospodářství a dalších odvětví. Pod patronátem Riverbitu nově vzniká také startup Ydistri, který se v oblasti retailu zaměřuje na redistribuci tzv. „deadstocku“, tedy zboží, které nemá odbyt na konkrétní pobočce či prodejně a rovněž může podléhat expiraci či sezónnosti.
„Ačkoli je v ČR e-commerce velkým a rychle rostoucím segmentem, dosud zde chyběl subjekt, který by spojoval a zastřešoval komplexní know-how a specializoval se na maximální optimalizaci procesů, které jsou s oborem spojené. S naším širokým týmem a portfoliem postaveným na silných osobnostech z online prostředí chceme být hráčem, který do e-commerce přinese efektivitu, technologie a data potřebná k úspěchu,” dodává k založení skupiny CEO V-Sharp Michal Menšík.