V rámci složitého období integrace se společnosti Telefónica O2 Czech Republic podařilo dosáhnout dalšího kroku a došlo ke sjednocení Integrovaného systému řízení a potvrzení jeho kvalitativní úrovně. Společnost se v těchto dnech stala držitelem celosvětově uznávaných certifikátů potvrzujících soulad systémů managementu s požadavky mezinárodních norem. Certifikáty vydala TÜV NORD CERT GmbH, společnost s dlouhodobou tradicí certifikace systémů řízení po celém světě.
Na základě úspěšně provedeného auditu byly společnosti Telefónica O2 uděleny certifikáty pro systém řízení kvality dle ISO 9001 a systém ochrany životního prostředí dle ISO 14001. Udělením těchto ocenění společnost prokázala, že disponuje důkladným systémem řízení kvality a ochrany životního prostředí. Současně společnost získala také certifikáty pro systém bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dle OHSAS 18001 a systém informační bezpečnosti dle ISO 27001.
„Certifikačnímu auditu předcházel náročný procesu integrace dvou společností, a tím i dvou odlišných přístupů k certifikacím integrovaného systému managementu. S tímto postupným integračním procesem a přirozeným zvyšováním požadavků zákazníků jsme si stále více uvědomovali nutnost co nejdetailněji zmapovat a zdokumentovat interní chod společnosti. Udělení certifikátů dokazuje, že proces sjednocení byl úspěšný a potvrzuje vysokou kvalitu současného systému řízení,“uvádí David Vandrovec, manažer korporátního řízení kvality společnosti Telefónica O2, a dodává: „Naším cílem jsou spokojení stávající i budoucí zákazníci. Úspěšnou certifikací dokazujeme, že Telefónica O2 trvale rozvíjí úroveň vnitřních procesů, které jsou řízeny, měřeny a zlepšovány.“
Získání certifikátů je výsledkem trvalého zlepšování kvality procesů s cílem uspokojit náročné požadavky všech zákazníků. Certifikáty jsou vydány na tři roky. V průběhu těchto tří let budou v ročních intervalech probíhat kontrolní audity a po uplynutí doby platnosti provedou auditoři TÜV NORD tzv. recertifikační audit.
O společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s
Telefónica O2 Czech Republic, a.s., je prvním integrovaným operátorem v České republice, který vznikl 1. července 2006 spojením nejvýznamnějšího provozovatele pevných linek, ČESKÉHO TELECOMU, a.s., a nejsilnějšího mobilního operátora, Eurotel Praha, spol. s r.o., do jedné telekomunikační společnosti. Společnost dnes provozuje téměř osm miliónů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě.
Telefónica O2 Czech Republic nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně unikátních sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Telefónica O2 Czech Republic nabízí také největší síť WiFi hotspotů v zemi.
V rámci mezinárodní skupiny Telefónica patří Telefónica O2 Czech Republic ke skupině O2. Právě značku O2 firma využívá pro všechny své marketingové aktivit. Ta je ve veškeré komunikaci podpořena značkou mateřské společnosti Telefónica.
O společnosti Telefónica O2 Europe
Společnost Telefónica O2 Europe zahrnuje kromě sítí mobilních operátorů ve Velké Británii, Irsku a na Slovensku i fixní a mobilní sítě v Německu a České republice. Všichni tito operátoři se vůči svým rezidenčním zákazníkům prezentují pod značkou ‚O2. Telefónica O2 Europe je vlastníkem 50 % podílu ve společných podnicích Tesco Mobile ve Velké Británii a Tchibo Mobilfunk v Německu. Zároveň je 100 % vlastníkem společnosti Be, vedoucího poskytovatele fixních širokopásmových služeb ve Velké Británii. Do skupiny navíc patří i operátor fixních a mobilních služeb na ostrově Man – společnost Manx Telecom.
Telefónica O2 Europe je součástí skupiny Telefónica a sídlí ve Slough ve Velké Británii, má více než 39 milionů zákazníků fixních a mobilních služeb.
O společnosti Telefónica
Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení.
Společnost ve významném rozsahu působí ve 23 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahuje více než 206 milionů.
Veškeré akcie společnosti Telefónica jsou kotované na burze a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů. Základní kapitál je v současnosti rozdělen mezi 4 921 130 397 kmenových akcií obchodovaných na španělské burze (Madrid, Barcelona, Bilbao a Valencie) i na burzách v Londýně, Paříži, Frankfurtu, Tokiu, New Yorku, Limě, Buenos Aires a São Paulu.