Angl. Subliminal Advertising. Reklamní sdělení se nachází mimo vědomou kontrolu, využívá nedokonalosti lidských smyslů. Nápis nebo grafika se např. zobrazí tak krátce, že příjemce sdělení ani (na úrovni vědomí) neví, že k tomu došlo. Účinnost těchto metod nebyla nikdy prokázána, mnohá související tvrzení se pokládají za šarlatánství, problematika bývá spojována s konspiračními teoriemi atd. Motiv podprahové reklamy se ovšem stal součástí populární kultury.
Někdy se zaměňuje se skrytou reklamou. Podprahová reklama je ovšem pouze jednou z forem skryté reklamy. Film, kde kladní hrdinové užívají určité značky/produkty a záporní zase jiné, obsahuje reklamu skrytou, nikoliv však podprahovou. Sdělení nepracuje s žádnými smyslovými klamy a odborník klasickou „skrytou“ reklamu bez problémů rozpozná.
Zákazy skryté reklamy se vztahují i na podprahovou, tu však vzhledem k její podstatě běžnými prostředky rozpoznat prakticky nelze. Mezi skutečně podprahovou a jinak skrytou reklamou existuje celá řada mezistupňů.