Čínské firmy získaly letos bez zahrnutí Tencent Music ze svých vstupů na akciový trh v USA již 7,9 miliardy USD.
Největší čínská společnost pro streamování hudby Tencent Music získala z primární nabídky akcií ve Spojených státech téměř 1,1 miliardy USD (25,1 miliardy Kč). Nabídka tak ohodnotila celou firmu na 21,3 miliardy USD (téměř 487 miliard Kč), uvedla agentura Reuters.
Tencent Music stanovil cenu akcií ve formě depozitní poukázky ADR na 13 dolarů, což je na dolním konci předběžného rozpětí. Tencent Music je hudební divizí čínské internetové firmy Tencent Holdings.
Primární nabídka Tencent Music završila úspěšný rok pro čínské firmy, které se rozhodly vstoupit na akciový trh v USA. Podle údajů společnosti Refinitiv získaly čínské firmy v letošním roce bez zahrnutí Tencent Music ze svých vstupů na akciový trh v USA již 7,9 miliardy USD. To je nejvyšší částka od roku 2014, kdy se uskutečnila rekordní primární nabídka akcií Alibaba Group Holding za 25 miliard USD.
Nabídka Tencent Music je čtvrtou největší letošní nabídkou čínské firmy v USA. Nejvíce získala služba pro streamování videa iQiyi, a to 2,4 miliardy USD. Internetový obchod s levným zbožím Pinduoduo 1,6 miliardy USD a výrobce elektrických vozů NIO 1,15 miliardy USD.
Tencent Music se svými aplikacemi QQ Music, KuGou, Kuwo a We Sing je s více než 800 miliony aktivních uživatelů měsíčně největší internetovou hudební platformou v zemi. Firma je často srovnávána se Spotify Technology, ale nabízí více sociálně interaktivních služeb, díky kterým je zisková, zatímco švédský Spotify ne. Čínský podnik za leden až září zvýšil zisk o 244 procent na 394 milionů USD. Spotify loni vykázal čistou ztrátu 520 milionů USD.
Tencent Music původně plánoval nabídku v říjnu, odložil ji ale kvůli výprodeji akcií na globálních trzích způsobeným obavami z eskalace americko-čínské obchodní války a ze zpomalení globálního růstu.