Google tvrdí, že cenzura Internetu je překážkou volného obchodu, hledá spojence ve vládě • Indický trh s mobily zažívá boom. Loni vyrobeno 31 milionů kusů • Asie ukradla Evropě prvenství v televizním vysílání pro mobilní telefony. Nenaráží na překážky • Nintendo oslovilo Nicole Kidman pro reklamní kampaň, chce oslovit široké publikum • Blu-Ray stále válcuje HD DVD.
Společnost Google v současné době hledá ve vládních kruzích spojence ve svém tažení proti omezování Internetu. Podle nového přístupu nejen této společnosti omezuje cenzura Internetu možnosti mezinárodního obchodu. Problém přirovnává k omezením mezinárodního obchodu, jakými jsou například cla.
Společnost si všímá narůstající cenzury internetového obsahu v Asii a na Blízkém východě. Ta podle ní narušuje její obchodní model založený na reklamě. Chce proto po vládě, aby si problému více všímala. A to i po ekonomické, nejen po politické stránce.
Obavy Googlu tlumočí jeho ředitel pro veřejnou politiku a vládní záležitosti Andrew McLaughlin. „Dá se říci, že cenzura Internetu je v současnosti největší obchodní překážkou, které čelíme“ řekl pro CNN. Již několikrát se dokonce setkal s úředníky sněmovny reprezentantů, aby tento problém diskutovali.
Jak se k tomuto vyjádřila příslušná vládní místa? „Pokud státy uskutečňující cenzuru Internetu vytvoří takové překážky obchodu, které by vedly k porušení mezinárodních pravidel obchodu, vložila by se do věci Americká obchodní komora“, řekla mluvčí této organizace Gretchen Hamel, také pro CNN.
Google bude chtít proti tomuto problému bojovat pomocí obchodních dohod, které zaručí volný obchod v oblasti informačních služeb a v případě jejich porušení bude možnost sankce v podobě rozhodnutí arbitrážního řízení.
Počet mobilů v Indii roste
Indický trh s mobilními telefony zažívá boom. Je to díky mnoha novým uživatelům, kteří začali mobilní telefony používat. V loňském roce Indie vyprodukovala 31 milionů mobilních telefonů v ceně okolo 5 miliard dolarů. To říkají čísla společnosti Gartner Inc.
Tato analytická společnost také předpokládá, že mezi lety 2007 až 2011 bude vyrobeno na 95 milionů telefonů a počet jejich uživatelů vzroste o 25 procent. Například v březnu se mobilním službám upsalo 6,57 milionu uživatelů. V květnu pak 6,11 milionů. Celkem je jich už 178 milionů – to uvádí úřad Telecom Regulatory Authority of India.
Mnoho výrobců mobilních telefonů, např. Nokia či Sony Ericsson postavilo v Indii továrny nebo odtud v rámci outsourcingu berou součástky. Výroba mobilních telefonů či jejich součástek se tak pro Indii stala největší položkou elektronické produkce země. Díky stále větší globální poptávce po ultralevných mobilech se produkce zřejmě ještě zvýší.
Trh se také začíná obsazovat vlastní, indickou produkcí mobilních telefonů. Například velký lokální poskytovatel Reliance Communication Ltd. už nabízí vlastní řadu mobilních telefonů s označením „Classic range“. Levné modely z této řady se začaly prodávat v březnu za 19 dolarů za kus. Během prvního týdne se jich prodal milion. Tato řada se teď upravuje i pro vývoz.
Prvenství v televizním vysílání pro mobily už není v Evropě
Evropě toto prvenství zřejmě vezme Asie. Tam se totiž nenarazilo na problémy s dostatečným prostorem v éteru jako v evropských podmínkách. To uváděli na veletrhu BroadcastAsia v Singapuru představitelé jednotlivých firem v oboru.
V Asii už se začalo vysílat ve Vietnamu a v Indii. Letos se má přidat Malajsie, Filipíny a Indonésie. V Evropě zahájily komerční provoz jen tři státy a rozhodně se tak nesplnilo nadšené očekávání.
Nintendo jede
Včera jsme informovali, jak Nintendo získalo zpět přední postavení na trhu, když o něj připravilo firmu Sony. Nintendo, jak se zdá, se vydalo správnou cestou. Teď navíc pro svoji reklamní kampaň získalo velmi známou tvář.
Známá herečka Nicole Kidman se objeví v tištěné i vysílané reklamě Nintenda, ve které bude propagovat novou hru společnosti s názvem „More Brain Training from Dr Kawashima: How Old Is Your Brain?“. „Věříme, že hlavní role Nicole Kidman v naší reklamní kampaní a její vztah ke hře překvapí i zaujme hráče po celé Evropě,“ dodává Dawn Paine, marketingový ředitel Nintendo UK serveru Next-gen.biz. Jedná se o zcela novou a originální cestu propagace. Nintendo se snaží oslovit nové lidi a prosadit se u nových skupin uživatelů.
„Líbí se mi koncept, kterým se Nintendo prostřednictvím produktů jako Brain Training snaží vyjít vstříc novému publiku. Co je ještě důležitější, brzy jsem zjistila, že vlastní trénink mozku mi pomáhá cítit se stále mladá a svěží,“ řekla oslovená herečka pro stejný server.
Blu–Ray stále vede v prodeji disků s vysokým rozlišením
Poslední čísla Home Media Research jasně ukazují, kdo je králem na poli vysokého rozlišení. To vyplynulo z TOP 20 nejprodávanějších titulů a z prohlášení distribuční sítě Blockbuster, že 1450 z jejích 1700 poboček bude zaplaveno pouze Blu-Ray disky, ne HD DVD disky.
S vydáním titulů „Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly“ a „Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže“ na Blu-Ray a trilogie Matrix na HD DVD se čísla jen potvrdila. Trh ze 64 procent ovládá Blu-Ray technologie a HD DVD má jen zbyteček v podobě 36 procent. Podobná čísla se ukazují i v ostatních měsících a vydaných titulech. Někteří analytici však současnou výsadní pozici Blu-Ray nepovažují za stabilní.