Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal podle statistik GfK v České republice ve 3. čtvrtletí roku 2018 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o téměř 6 %.
Na pozitivním vývoji se podílely všechny sektory s výjimkou fota, které v meziročním srovnání třetího kvartálu kleslo o 10 %. Nejvíce rostoucími sektory byly telekomunikace a spotřební elektronika, u nichž přírůstek přesáhl 9 %.
Spotřební elektronika
V sektoru spotřební elektroniky pokračuje růst poptávky po televizorech a set-top-boxech v důsledku přechodu na vysílání ve standardu DVB-T2.
Dvouciferný meziroční nárůst hodnoty prodejů zaznamenaly také přenosné dokovací reproduktory s Bluetooth připojením a bezdrátová sluchátka. U sluchátek se zájem spotřebitelů dále posouvá k prémiovým segmentům.
Pokles byl zaznamenán u průměrné ceny set-top-boxů o více než desetinu. U televizorů se průměrná cena snížila v řádu jednotek procent.
Foto trh
Foto trh zaznamenal rostoucí poptávku po systémových kompaktech s Full-frame snímačem. Negativní vývoj zaznamenaly zrcadlovky a kompakty s pevným objektivem.
Informační technologie
Byl zaregistrován pozitivní vývoj obratu u sektoru informačních technologií i díky rostoucí průměrné cenové hladině. Rostl také segment prémiových a herních zařízení v rámci počítačů. Negativní vývoj v podobě poklesu byl zaznamenán u kategorie tabletů.
Telekomunikace
Růst trhu u telekomunikací byl tažen hlavně chytrými telefony a také díky větší orientaci zákazníka na zařízení s vyšší průměrnou cenou. Dále pokračovala i zvýšená poptávka po nositelné elektronice. Naopak poklesla poptávka po klasických mobilních telefonech.
Kancelářská technika
U segmentu kancelářské techniky pokračoval meziroční růst průměrné ceny u laserových a inkoustových samostatných tiskáren.
Meziroční nárůst prodané hodnoty zaznamenal ve třetím čtvrtletí 2018 také segment jak basic, tak i pokročilých (advanced) laserových multifunkcí.
Naopak s meziročním poklesem jak u objemu, tak i hodnoty prodeje samotných tiskáren se potýkal inkoustový i laserový segment.