Berlínský start-up se postupně vyvinul v největšího on-line prodejce oblečení v Evropě, i před Amazonem.
Internetový prodejce módy Zalando v řádu měsíců opět snížil odhad letošního výhledu prodeje a zisku. Stěžuje si na dlouhé a horké léto, jež prý zákazníky přimělo odkládat nákupy dražších výrobků, jako jsou kabáty a saka, až bude chladnější počasí. Akcie německé firmy, která v létě vstoupila i na český trh, se v reakci na její oznámení propadly o 20 procent.
Zalando nyní očekává celoroční zisk před zdaněním a úroky (EBIT) mezi 150 miliony a 190 miliony eur (3,8 miliardy Kč a 4,8 miliardy Kč). Podle jeho dřívějších odhadů se měl EBIT pohybovat na dolní hranici rozpětí 220 milionů až 270 milionů eur.
„Obchody ve třetím čtvrtletí neodrážejí naše ambice,“ uvedl Rubin Ritter z vedení firmy. „Navzdory náročnému tržnímu prostředí pokračujeme v investicích do růstu a jsme odhodláni splnit cíl zdvojnásobit do roku 2020 naše podnikání,“ dodal ale.
Podle analytiků, které oslovila agentura Bloomberg, jsou za slabšími výsledky faktory, které jdou nad rámec počasí. Analytik banky Commerzbank Andreas Riemann se domnívá, že na vině může být rychlý růst. Kvůli intenzivní konkurenci se totiž čím dál více prodražuje.
Zalando tento měsíc oslavil desáté narozeniny. Berlínský start-up, který začínal jako internetový prodejce módních pantoflí, se postupně vyvinul v největšího on-line prodejce oblečení v Evropě, před americkým Amazonem a britským Asosem.
Firma má 24,6 milionu aktivních uživatelů a v současnosti působí v 17 zemích, v létě přišla i do Česka a Irska. V první polovině roku vykázala tržby v řádu 2,5 miliardy eur (63,6 miliardy Kč). Letos Zalando do nabídky zařadil i kosmetiku, parfémy a líčidla v naději, že mu toto zboží s vysokou marží zajistí další zdroj příjmů.