Čínští výrobci zvyšují kapacity a nadbytek displejů LCD snižuje ceny a marže.
Jihokorejská společnost LG Display se ve druhém čtvrtletí propadla do ztráty, důvodem je pokles cen obrazovek a slabší poptávka od výrobců televizí a telefonů. Provozní ztráta činila 228 miliard wonů (4,4 miliardy Kč) proti zisku 804 miliard wonů ve stejném období loni, uvedla dnes firma.
LG Display je důležitým dodavatelem společnosti Apple. Jihokorejský podnik současně snížil své investiční plány do roku 2020, protože se obává dalšího vývoje na trhu.
Čistá ztráta činila 300,5 miliardy wonů proti zisku 736 miliard wonů za duben až červen 2017. Příjmy se snížily o 15 procent na 5,6 bilionu wonů (109,2 miliardy Kč). Firma se propadla do ztráty již druhé čtvrtletí za sebou. Také další vývoj na trhu s obrazovkami je přitom nejistý, čínští výrobci zvyšují kapacity a nadbytek displejů z tekutých krystalů (LCD) snižuje ceny a ziskové marže.
LG Display kvůli nejisté situaci hodlá snížit své investice do roku 2020 proti dosavadním plánům o tři biliony wonů. Firma však neuvedla, jaký investiční cíl měla doposud. Současně ale varovala, že by kvůli obchodnímu sporu mezi USA a Čínou mohla upravit výrobu v Jižní Koreji a Číně.
Snížení investic však nemá ovlivnit plán na urychlení přesunu z výroby LCD k nové generaci displejů OLED, které využívají technologii organických elektroluminiscenčních diod. Plán na investici 20 bilionů wonů do obrazovek OLED do roku 2020 zůstane beze změny, uvedla agentura Reuters.