Za současného tempa růstu mobilní reklama televizi předstihne v roce 2021.
Podíl mobilní reklamy na celkové inzerci vzroste do roku 2020 z loňských 19 procent na 30,5 procenta. Celková hodnota celosvětových výdajů na mobilní reklamu bude v roce 2020 činit 187 miliard USD. Vyplývá to z prognózy analytické společnosti Zenith.
Mobilní reklama bude za tři roky generovat dvojnásobek objemu, který bude vynaložený na reklamu na klasických počítačích, a pouze o pět miliard dolarů méně než 192 miliard USD vynaložených na televizní reklamu. Za současného tempa růstu mobilní reklama televizi v roce 2021 předstihne.
V současnosti uživatelé internetu přecházejí od stolních počítačů k mobilním zařízením a noví uživatelé začínají rovnou na mobilních zařízeních. A stejnou změnou prochází i on-line reklama. Výdaje na mobilní reklamu v roce 2017 vzrostly o 35 procent a do roku 2020 mají růst průměrným tempem 21 procent ročně.
Většina tradičních médií i přes strmý vzestup mobilní reklamy stále roste, ale obvykle velmi pomalým tempem. Zenith předpovídá, že televize a rádio mezi lety 2017 a 2020 porostou o jedno procento ročně a venkovní reklama o tři procenta ročně. Kinoreklama však díky investicím do nových pláten, úspěšným filmovým franšízám a lepšímu mezinárodnímu marketingu roste o 16 procent ročně.
Celosvětové výdaje na reklamu letos vzrostou o 4,5 procenta. To je nepatrně méně než 4,6procentní růst, který agentura předpovídala v březnu. Je to způsobeno zejména tím, že zvýšila údaje pro rok 2017. Pro rok 2019 se předpovídá nárůst o 4,2 procenta a pro rok 2020 o 4,3 procenta. Růst se tedy udrží v rozmezí čtyř až pěti procent, kde se nachází od roku 2011.