Dodavatel Applu doplácí na pozdní zavedení výroby OLED, v iPhone X Apple používá displeje od Samsungu.
Ztráta japonského výrobce displejů pro chytré telefony Japan Display se loňském fiskálním roce prohloubila na rekordních 247,2 miliardy jenů (48,3 miliardy Kč) z 31,7 miliardy JPY o rok dříve. Výsledky byly mnohem horší než odhady analytiků a naznačují, že dodavateli Applu se příliš nedaří v boji se silnou konkurencí asijských rivalů, uvedla dnes agentura Reuters. V letošním roce však firma doufá v návrat k zisku.
Analytici v průměru čekali ztrátu 222 miliard JPY. Japan Display vykázal ztrátu již čtvrtým rokem za sebou, zejména kvůli růstu konkurence v Asii, která zhoršuje negativní vliv slabší poptávky od výrobců chytrých telefonů.
Společnost neposkytla standardní odhad pro současný fiskální rok. Pouze uvedla, že jejím cílem je návrat k zisku v letošním fiskálním roce. Tržby mají letos vzrůst o deset až 20 procent. Trhy však očekávají letos ztrátu, a to kolem 15 miliard JPY.
Problémy Japan Display pramení z části z pozdního zavedení výroby displejů OLED, které využívají technologii organických elektroluminiscenčních diod. Firma kvůli tomu přišla o zakázky od Applu. Americký technologický gigant se na celkových tržbách Japan Display podílí více než polovinou. Ve svém nejnovějším přístroji iPhone X se Apple rozhodl používat displeje OLED, které nakupuje u jihokorejské společnosti Samsung Electronics.
Japan Display uvedl, že chce zahájit masovou produkci displejů OLED, aby mohl lépe konkurovat Samsungu. Potřebuje ale partnera, který mu pomůže výrobu financovat. Podle analytiků bude firma potřebovat více než 200 miliard JPY.
Společnost vznikla v roce 2012 spojením výroby displejů z tekutých krystalů společností Hitachi, Toshiba a Sony. Dohodu zprostředkoval státem podporovaný fond Innovation Network Corporation of Japan (INCJ), který je největším investorem společnosti.