Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nákupů.
Polovina zákazníků tak už v průběhu roku nakoupí v e-shopech alespoň desetkrát ročně, čtvrtina patnáctkrát. Ukázal to aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
„Studii připravujeme pravidelně, vychází vždy v září. U řady otázek tak máme k dispozici opravdu dlouhodobé srovnání a můžeme tak spolehlivě sledovat vývoj v rámci české e-commerce. Letos se nám potvrdilo, že Češi nejenže si na nakupování po internetu dávno zvykli, ale stalo se opravdu běžnou součástí jejich každodenního života. 50 % zákazníků si objedná zboží po síti alespoň desetkrát ročně, přitom ještě v roce 2014 to bylo jen 38 %. 26 % zákazníků dokonce za uplynulých dvanáct měsíců nakoupilo v e-shopech více než patnáctkrát,“ uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Pouze jiným úhlem pohledu je pak výsledek výzkumu, který uvádí, že 21 % nakupujících provede alespoň jednu on-line objednávku za 14 dní.
„Stále rostoucí důvěru v naše internetové obchody potvrzuje také to, že zákazníci vnímají daleko méně jako bariéru například riziko komplikací při reklamacích či odstoupení od smlouvy. Počet respondentů, pro které byly takové obavy jedním z důvodu, proč vůbec na internetu nenakupovali, klesl o polovinu oproti roku 2012. Všechna tato čísla jen potvrzují růst e-commerce v České republice. Ta by letos měla dosáhnout již více než 115 miliard korun obratů a podílet se tak na celkovém českém maloobchodě z více než 10 %,“ říká dále Jan Vetyška.