Tržby internetových obchodů v letošním předvánočním období dosáhly rekordních 31,5 miliardy korun a meziročně tak stouply o více než pětinu. Vrchol vánočních prodejů česká e-commerce zaznamenala v týdnu od 12. prosince, kdy denní obrat on-line trhu překročil 800 milionů korun.
Největší zájem mezi zákazníky byl tradičně o hračky, elektroniku, ale také oblečení, kosmetické produkty či knihy. Nejčastěji pak spotřebitelé za nákup on-line utratili v rozmezí 2000 – 5000 korun. V tiskové zprávě to uvedla Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
České internetové nákupní galerie v prosinci díky vánočním online nákupům zvýšily svoje prodeje prostřednictvím affiliate reklamy v průměru o téměř 200 % v porovnání s rokem 2015. Z e-shopů měli meziročně velmi úspěšný prosinec také prodejci kosmetiky a parfémů (růst o 129 %) a oblečení a módních doplňků (růst o 124 %). Vyplývá to z informací největší české a slovenské affiliate sítě VIVnetworks.com.
Celkový nárůst letošních prosincových prodejů, až do 22.12. včetně, činil v affiliate síti VIVnetworks.com 153 %. Letos byl listopad prodejně silnější než vloni, takže zatímco v roce 2015 byl růst mezi listopadem a prosincem 68 %, tak letos to bylo 49 %. „Údaje z online affiliate reklamy reflektují reálnou situaci v e-commerce a potvrzují, že letošní předvánoční období je v celé dosavadní historii českého internetového nakupování jednoznačně nejúspěšnější,“ shrnuje Robert Studený.
Podíl internetových prodejů na maloobchodních tržbách tak letos při očekávaných celoročních tržbách 97 miliard korun dosáhne 9,2 procenta. „Dosáhli jsme opět růstu v celkovém poměru o jeden procentní bod. Význam on-line prodeje zboží, ale i služeb, stále strmě roste,“ dodal výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.