Na trh informačních systémů a softwarových služeb v Česku vstupuje nový hráč. Společnost Konica Minolta totiž přišla s vlastním řešením CRM systému, s nímž navazuje na tradiční oblasti svého zájmu: CRM je totiž možné plynule propojit se jejím stávajícím portfoliem tiskových a dokumentových řešení. Navíc nutně nevyžaduje vlastní server, ani obsluhu firemním IT specialistou.
Podstatnou vlastností CRM Konica Minolta, kterou se toto řešení odlišuje od běžných systémů tohoto zaměření, je možnost plynulého napojení na tisková a dokumentová řešení tohoto výrobce. Konica Minolta tak rozšiřuje dosavadní dosah svých služeb od tisku přes správu dokumentů a řízení procesů až po nové oblasti využití firemních informací. „CRM systém rozšířený o naše řešení, umožňuje zákazníkům shromáždit veškerá data obsažená například i ve firemních dokumentech a využít je k dosažení vyšších zisků a lepších obchodních vztahů,“ vysvětluje Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.
V praxi toto propojení CRM s multifunkčními tiskovými přístroji umožní například automaticky přiřadit naskenované papírové faktury ke smlouvám uloženým v systému nebo odbourat přepisování údajů do elektronické podoby a dosáhnout tak významných časových úspor. Příkladem může být třeba automatické uložení kontaktů z naskenované vizitky přímo do kontaktů v telefonu zákazníka.
On premise i v cloudu
CRM systém Konicy má pomoci dosáhnout lepších výsledků v oblasti obchodu, marketingu či servisu i menším firmám bez vlastní IT infrastruktury, které si nemohou dovolit investovat do náročnějších řešení a nedisponují početným týmem IT specialistů. Lze jej totiž nainstalovat na server zákazníka , ale možné je také využívat plnohodnotnou variantu přímo v cloudu. Ke každé variantě poskytuje Konica Minolta služby zajištění provozu a servisu celého řešení.
Aktuálně se oblasti CRM systémů Konica Minolta v České republice věnuje již 30 specialistů. V budoucnu se počítá také s využitím brněnského vývojového centra Konica Minolta. Výrobce očekává, že v rámci rozvoje svého řešení CRM se bude zaměřovat také na nové technologie, jako je např. internet věcí.