ECM od společnosti Arbes Technologies je postaveno na zkušenostech s velkými projekty, je integrované s bankovními systémy, s produkty Microsoftu včetně MS Office, Outlooku a SharePointu, ERP systémy, umožňuje mobilní přístup z terénu a umístění v privátním cloudu, říká Milan Krupička, ředitel divize finančních informačních systémů a správy dokumentů, Arbes Technologies.
Nabízíte řešení správy podnikového obsahu ECM jako samostatné řešení, nebo jako součást jiného systému?
Nabízíme řadu variant podle potřeb našich zákazníků. Komplexní správu obsahu včetně zabezpečení přístupů, archivace, řízení procesů a životních cyklů dokumentů poskytujeme jako samostatná řešení pro širokou škálu podnikových dat a obchodních procesů, jakými jsou např. schvalování a archivace faktur, smluv, žádanek, zpracování interní a klientské dokumentace, multimédií a komunikace. Výhodou našich služeb jsou však především zkušenosti s velkými integračními projekty, kde je ECM platforma součástí širší architektury podnikových systémů a nepřetržitě nabízí plnou správu dat a procesů, jako schvalování úvěrů, vymáhání, risk management, KYC či monitoring veškerých operací nad spravovaným obsahem.
Jak dalece je vaše řešení ECM provázáno s jinými systémy pro usnadnění uspořádání podnikových procesů?
Námi nabízené řešení je využíváno v integraci s core-systémy bank, ERP systémy včetně ERP z produkce Arbes, dále pak v kombinaci s portálovým řešením a v integraci s dalšími produkty jako MS Office, Outlook a SharePoint. Samozřejmostí je integrace se skenovacími nástroji a mechanismy pro biometrický podpis. Naše dodávky jsou z pohledu integrace koncipovány tak, aby nabídly otevřenou architekturu založenou na standardech SOA.
Umožňuje vaše ECM zpracovávat jak podniková data, tak externí? Je vaše ECM zaměřeno jen na nestrukturovaná data (v podobě skenovaných dokumentů, e-mailů, zpráv, obrázků, kancelářských dokumentů a multimédií), nebo umí zpracovávat i transakční data (záznamy ukládané ve standardizované podobě například do relačních databází – reklamační formuláře apod.)?
Naše řešení ECM kladou důraz především na kvalitní input a output management. Správa obsahu začíná zpravidla některým z následujících procesů (nebo jejich kombinací) – uložením strukturovaných dat z formuláře žádosti o produkt, skenováním smlouvy včetně vytěžování nestrukturovaných dat (OCR) a jejich uložením do databáze, příchozí korespondencí nebo dávkovým zpracováním dokumentů. Úspěšné uložení obsahu zaručí přidělení bezpečnostních, funkčních a archivačních pravidel důvěryhodného uložiště včetně aplikace časových razítek a podrobného auditu transakcí.
Výhodou ECM řešení je právě propojení nestrukturovaného obsahu se strukturou tzv. metadat a pravidel definovaných v relační databázi. Této vlastnosti využívá mimo jiné i naše řešení Arbes Templating pro řízení výstupu, které je schopno na základě definovaných šablon, uložených dat a pravidel dynamicky generovat veškerou dokumentaci Zákazníka.
Nabízíte ECM pro interní (on-premise) instalaci, nebo i jako cloudovou službu?
V současné době nabízíme naše řešení zejména jako interní (on-premise) instalaci. Umístění řešení do privátního cloudu či hostingu je možné, naše řešení jsou na tuto eventualitu připravena. Cloudovou multitenantní službu v současné době ještě nenabízíme.
Umožňuje vaše řešení ECM také mobilní přístup?
Ano, umožňuje. Moderní ECM řešení dnes má poskytovat možnosti mobilního přístupu k dokumentům, online správu procesů nebo možnost pořídit skeny dokumentů přímo „v terénu“. Kromě nativních mobilních aplikací nabízíme zejména pro rozsáhlejší instalace naše řešení responsivního webového portálu, které umožní ECM co nejefektivněji začlenit do stávajícího prostředí zákazníka a které mu zároveň poskytne využívat nejnovější trendy v oblasti správy obsahu.