Moderní open source CRM společně s cloudovým přístupem jednoznačně válcují klasické CRM a vendory se zastaralými obchodními modely, říkají Radek Špimr, konzultant IBM pro nové workloady, a Pavel Pohořský, ředitel SugarFactory.
IBM se před časem rozhodla investovat několik miliard dolarů do ekosystému linuxových aplikací na rychlé a spolehlivé platformě IBM Power. Jednou z forem realizace je i úzká spolupráce s lídry jednotlivých segmentů open source aplikací; v oblasti CRM aplikací je to SugarCRM. Ta patří podle analytiků mezi TOP 50 disruptivních technologií pro rok 2015 a IBM je zároveň jejím největším uživatelem s více jak 60 tisíci online uživatel..
Jaký CRM dodáváte? Máte jej jako integrovaný modul ve svém ERP systému, nebo i jako samostatné řešení?
IBM společně s partnerem SugarFactory v ČR IBM nabízí plnohodnotné a moderní CRM z dílny SugarCRM. Jde o inovativní, flexibilní a cenově příznivý moderní produkt, který se od běžných CRM liší především svou cenou, nativní integrací s mobilními řešeními a unikátním integračním modelem, podobným AppStore , kde lze více než 160 aplikací, plug-inů a konektorů (např. IBM Notes, WordPress apod.) jednoduše stáhnout z webu přímo do CRM. Na rozdíl od jiných výrobců se SugarCRM 100% věnuje pouze vývoji CRM, proto je toto CRM tak inovativní, moderní a flexibilní.
Na co zákazníci při výběru CRM slyší a jaké funkčnosti ve svém CRM nabízíte?
Faktorem číslo jedna je samozřejmě cena, triviální univerzální licenční model a-lá cloud (tři edice/počet uživatelů za měsíc) i pro necloudové implementace a takřka neomezená rozšiřitelnost. Vysoká poptávka je po možnosti implementace přímo u zákazníka, kvůli zabezpečení dat. V SugarCRM totiž mohou být díky sofistikovaným analýzám uloženy velice citlivá data. Rovněž velice žádaný a dneska standardní je mobilní přístup bez rozdílu koncové platformy, nativní a v případě Sugar triviální integrace se zdrojovými systémy. V neposlední řadě jde o rychlost CRM na platformě IBM Power a jednoduchost implementace i ve velice složitém prostředí SAP nebo Oracle s možností zákaznických úprav. Malí zákazníci oceňují nasazení komponent open source na bázi LAMP stacku, velcí zase podporu enterprise technologií jako DB2, Oracle, WebSphere apod.
Jaké jsou dnešní trendy v CRM a které z nich váš CRM systém naplňuje?
Cloudový obchodní model klade velký důraz na snadnost a rychlost nasazení CRM společně s přehledným licenčním modelem a transparentními náklady na implementaci, což je slabá stránka všech tradičních CRM systému. Vzpomeňme na řadu miliardových, několikaletých CRM implementací s konečnou funkcionalitou balíku OpenOffice. Kromě všudypřítomné mobility a cloudu jsou trendy především v oblastech online komunikace se zákazníkem (chat), online analýz a integrací se sociálními sítěmi (social collaboration).
Dále například možnost integrace CRM s pobočkovou ústřednou nebo mobilním zařízením za účelem automatického ukládání a dokumentace uskutečněné obchodní aktivity.
Samozřejmostí je také snadná integrace CRM workflow s podnikovým workflow a uživatelsky příjemný a přehledný interface aplikace včetně jednoduchého a srozumitelného zadávání informací do systému. Všechny tyto výhody a řada dalších jsou součástí moderního řešení SugarCRM na systémech IBM Power.