Společnost Strategy Analytics zveřejnila nové statistiky týkající se chytrých hodinek, z nichž vyplývá, že trhu stále kraluje Samsung.
Korejská firma Samsung v prvním čtvrtletí tohoto roku prodala půl milionu kusů svých chytrých hodinek Samsung Galaxy Gear a ovládala tak sedmdesát procent celkového trhu s těmito zařízeními. Analytici očekávají, že trh s chytrými hodinkami v tomto i příštích letech značně poroste – jen v prvních třech měsících tohoto roku se prodeje tzv. smartwatch zvedly meziročně o 250 %.
Jelikož statistiky zahrnují pouze první čtvrtletí roku, nejsou v nich nové smartwatch Gear 2, levnější Gear 2 Neo nebo fitnessový náramek Gear Fit. Zaznamenána jsou pouze zařízení prodaná maloobchodníkům a ne tedy hodinky prodané koncovým zákazníkům. Obchody si však často na sklad neberou takové množství, které by nemohly rychle prodat. Smartwatch vyrábí již řada společností včetně Sony, avšak vypadá to, že příliš mnoho uživatelů o ně nemá zájem. To by se mohlo změnit s příchodem softwaru Google Android Wear. Analytici očekávají, že tento software nabídne výrobcům jako LG a Motorola stejnou výhodu, jakou dostaly společnosti HTC a Samsung po představení původního Androidu.