Analytická společnost eMarketer zveřejnila novou studii, podle které množství peněz investované do desktopové reklamy tento rok bude i nadále klesat ve prospěch mobilních zařízení.
Jen ve Spojených státech množství peněz investovaných do reklamy v desktopovém vyhledávání klesne o 1,4 miliardy dolarů, což je meziroční pokles o více než 9 %. Na druhou stranu do reklam ve vyhledávání na mobilních zařízeních se bude investovat více. Mobilní reklamy jsou pro zadavatele čím dál lukrativnější – tento rok se v nich protočí 9 miliard dolarů, zatímco do reklamy u desktopového hledání budou inzerenti investovat 13 miliard. Celkově mají investice do desktopové reklamy poklesnout v roce 2014 o asi 2 % na cca 32 miliard dolarů. V minulém roce byl naopak oproti roku 2012 zaznamenán 2% nárůst.
Za tento obrat může podle eMarketeru především Google, dominantní hráč u vyhledávání. Minulý rok pramenily 3/4 příjmů Googlu z reklamy ve vyhledávání na desktopu – tato částka se však sníží tento rok na 66 % s tím, jak se placené kliky na Googlu přesunují směrem k mobilním zařízením. Google minulý rok vydal pro zadavatele reklamy speciální nástroje, které jim mají pomoci co nejvíce zefektivnit jejich kampaně napříč platformami. Program Enhanced Campgains pak má marketérům pomoci spravovat jejich reklamy v rámci jedné kampaně na desktopu i mobilních zařízeních.