Společnost BlackBerry podle oficiálního prohlášení pracuje na nové cloudové službě zaměřené na firemní uživatele, která umožní jednoduše monitorovat smartphony a tablety zaměstnanců a spravovat aplikace.
Nová služba, jež poběží na všech známých mobilních platformách, prozatím nemá oficiální označení a podle vyjádření na BlackBerry Business blogu má mimo jiné sloužit k jednoduché správě mobilních zařízení bez jakéhokoli pokročilého IT vzdělání, serverů či speciálního softwaru. Podle BlackBerry bude služba na jednoho uživatele měsíčně stát „méně, než jeden šálek kávy“. Administrátoři budou moci díky webové konzoli například aktivovat zařízení s iOS, Androidem či jiným operačním systémem a spravovat jejich bezpečnostní nastavení či provádět jejich monitoring.
Administrátoři budou moci také stahovat aplikace z různých app storů a následně je distribuovat na zařízení a analyzovat, jak s nimi uživatelé pracují. Díky jednoduché konzoli určené ke správě nastavení, jež bude přístupná koncovým uživatelům, by se pak podle BlackBerry měl snížit počet volání zaměstnanců na interní IT podporu s drobnostmi typu změna hesla. Kanadská společnost v posledních letech na trhu s chytrými telefony rychle ztrácí svůj podíl na trhu, a její jedinou záchranou je podle analytiků právě vývoj aplikací určených ke správě zařízení na více platformách.